Citat Ursprungligen postat av CharlieX77 Visa inlägg
Har hört att det är stor risk att man tappar signalstyrka / kavlitet i en combinder? stämmer det? har fått frågan av arbetskamrat om han kan koppla DVB-T antenn och DVB-S parabol i samma kabel med combinder.

I övrigt är det väl ett tips att dra överdrivet med kabel till varenda rum, har själv tvingats flytta nätverk allt får många gånger i min kåk. inte roligt i hus byggt -57 då kabelrör och dolda ledningar var sience fiction :=), mestadels utanpåliggande dragningar med andra ord, det tar sin tid att få saker att se bra ut kan jag lova.

Hade jag haft möjlighet skulle jag dragit ALLT i väggarna, högtalar kablar m.m. också, kablage är allt för fult, kabelkanaler funkar väl visst, men ändå fult
Intressant det där med störningar. Troligtvis så har jag en sådan i lägenheten nu och det fungerar bra, men det kanske är beroende på andra faktorer också.

Hur menar ni att man drar TP-kabel till nätverk och telefon? Alltså i samma kabel eller? Tänkte om det blir några trådar över på nätverkskabeln så är ju det trevligt.

Jag är helt med dig på att dra allt i väggarna - det är en av anledningarna till att allt just nu är utrivet i kåken anno 1913. Inte en smal sak att fälla in i 25cm massiva träväggar....får se om jag orkar dra lite mer tomrör "inom" rummen just för högtalare. Jag vet att jag kommer ångra mig bittert om jag inte gör det, men tiden börjar bli en faktor nu - flyttar in om 4 veckor...