Resultat 1 till 10 av 37

Ämne: Dra TV/Nätverk/Telefon i bostad

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    islander, kabel-kanaler kan man absolut använda. Det är en lösnig för dem som inte kan dra i rör eller ändra på väggarna osv. Det blir ganska snyggt om man använder rätt prylar och inte så svårt.

Jag HATAR VP-slang, suger enormt, fattar inte varför det används, finns inga fördelar med det när man ska dra kabel. Det enda som är vettigt är om det är färdig kabel i slangen och det skall användas för t.ex. brandlarm eller något där man inte kommer förändra installationen.

Annars är det helt hopplöst.

Tack vet jag de hederliga äldre grova VP rören man använde en gång i tiden, tålde hårda tag och satt fast på plats när man fått dit dem

Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jag HATAR VP-slang, suger enormt, fattar inte varför det används, finns inga fördelar med det när man ska dra kabel. Det enda som är vettigt är om det är färdig kabel i slangen och det skall användas för t.ex. brandlarm eller något där man inte kommer förändra installationen.

Annars är det helt hopplöst.

Tack vet jag de hederliga äldre grova VP rören man använde en gång i tiden, tålde hårda tag och satt fast på plats när man fått dit dem
    Nej, inte prata på det viset....

Klart att slang är det bästa! Annars har jag dragit allt förgäves...

Hoppas hur som helst att det går att få igenom. Ska köpa en dragfjäder i veckan och dra i en dragtråd i varje fall....

Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jag HATAR VP-slang, suger enormt, fattar inte varför det används
    Håller med använd ALDRIG slang om du inte kommer åt slangen, dvs dra innan du bygger in den och räkna inte med att det går att byta kabel sedan...

När det gäller TP kabel så ska det vara rätt sort, sånt som man använder till patchkablar drar man helt enkelt sönder genom det räcker att man sträcker kabeln lite så blir den kass...

Kabeln ska vara nästan lika hård som en antennkabel, kan du platta den lätt mellan tummenpekfingret så duger den inte att dra i alls..Det finns även kabel med en plastkärna men den är mycket tjockare.

Deltaco.se har en vit som heter tp-39, men den här från draka är ännu bättre.

Kategorikablar (Draka Comteq)

U/UTP 4 par Cat.5 790841 mtr 10 892 30 500 08N J
    U/UTP 2 x 4 par Cat.5 790881 mtr 10 892 37 500 08N J

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Tackad
    1 gånger
    Direktronik.

Cat6 LZH UTP. 1330spänn plus moms för en rulle.

http://www.direktronik.se/index.asp?....asp?ProdId=56

Liknande ämnen

1. Telefon på datorn
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 17:08
  2. Trådlös Telefon
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 20:10
  3. CD telefon svarer
    Av blues i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 06:41
  4. nec 3g telefon
    Av Samoth i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 12:43
  5. OT/ Nokia telefon
    Av Freelock i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 21:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss