Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: fråga om en 500-s

  1. #1

    fråga om en 500-s

    som efter par dagar börjar att kännas trög ..att fjärren inte alltid vill ta allmänt seg ... inte vill starta om , måste dra ut sladden / Lasse

    Var ska man kolla efter för fel? Nyligen ominstallerad.

    ps fjärren har nya batterier

    PLi® Jade Final

    kör PLi® Jade Final Mgcamd 1,30d,Newcamd 6,10b

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kan du närmare förklara när du säger "ett par dagar". Är det 4-5 eller 20-30?

    Har aldrig själv kör PLi på en dm500 så vågar inte svara hur det står till där. Dom säger dock att PLi ska vara bland de stabilaste imagearna som finns.

    Hur ser det ut om du kollar minnes statusen i menyerna? Är boxen väldigt varm?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    boxen blir ca 35-40 grader inte varmare är väl okej skulle jag tro, skapligt med plats kvar i /var 30%. / Lasse

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Om du har installerat newcs så bör du stänga av upper läsaren, annars blir det segt. Den försöker använda en port som inte existerar där.
    Kan vara en orsak.

  5. #5
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Jag kör Helenite Final på min DM500 fortfarande, då jag inte hittar någon anledning att uppgradera. Allt funkar och är mycket stabilt.

    Vet att ett liknande problem har nämnts i PLi's forum, men det gällde endast Jade RC och ska vara fixat i Final-versionen.

    Kör du original skin? Gjort factory reset? Testat både standard och MaxVar?
    Skulle även rekommendera att du kör NewCs/Mgcamd, alt Ccam istället för Newcamd.

    Det låter som att du har någon form av minnesläckage....

  6. #6
    Har nu kört med Maxvar och Mgcamd/CCam och det funkar riktigt bra (3dagar) utan bråk och stök men nu undrar jag om det går att få till en sak som jag saknar och det är hur långt tid programmet sänt respektive hur långt det är kvar med en gul remsa på varje kanal denna får jag inte och funka i Maxvar

    Epg funkar får upp info mm men inte den gula remsan se bild

    Tack för tipsen och råden / Lasse


    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Jag kör Helenite Final på min DM500 fortfarande, då jag inte hittar någon anledning att uppgradera. Allt funkar och är mycket stabilt.

    Vet att ett liknande problem har nämnts i PLi's forum, men det gällde endast Jade RC och ska vara fixat i Final-versionen.

    Kör du original skin? Gjort factory reset? Testat både standard och MaxVar?
    Skulle även rekommendera att du kör NewCs/Mgcamd, alt Ccam istället för Newcamd.

    Det låter som att du har någon form av minnesläckage....
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 08:29
  2. Pc-frÅga?
    Av Carina i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 17:44
  3. En Fråga...
    Av choowie i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-12, 14:27
  4. dum fråga
    Av vukan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 22:52
  5. tja en fråga
    Av xzenon i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 06:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss