Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 36

Ämne: Nya kanaler i marknätet stoppas

  1. #1

    Nya kanaler i marknätet stoppas

    Tio av de kanaler som tilldelades sändningstillstånd i marknätet i mars kommer inte att kunna sända från årsskiftet som utlovats. Teracom kan inte finansiera utbyggnaden av det nya nät från vilket kanalerna ska sända. Oenigheter mellan Boxer och programbolagen finansiering av sändningarna försvårar situationen.

    http://www.svd.se/naringsliv/it/artikel_1963881.svd
    Jag som hade hoppats på att dom skulle börjat med att bygga mux 6 :'(

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag tycker det är viktigare att man istället bygger ut så att alla sändare inklusive dom mindre sänder alla 5 muxarna. Och därefter gå över till MPEG4.

    Mux 6 kan dom börja bygga på senare.

    För mycket tjaffs och krångel med kanaler som flyttas om och annat anser jag.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Ja där ser man samma strul som vanligt

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Det är så fantastiskt dåligt. Kan ju inte direkt säga jag är förvånad men hade sett fram emot TV1000 och viasat sport.

  5. #5
    Jag fattar inte att folk betalar för skiten.Jag kallar det för stor maffia som suger pengar från vanliga och ärliga folk.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av heeya Visa inlägg
    Jag fattar inte att folk betalar för skiten.Jag kallar det för stor maffia som suger pengar från vanliga och ärliga folk.
    Gratis kanalerna räcker långt. Det bästa vore att dom tog bort Boxer och sände kanalerna okodade istället. Dom är ju ändå reklamkanaler så att säga.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jan_Bananberg, hade varit mycket bättre om man endast kört med MPEG4 tekniken från början och haft ett begränsat standardutbud (som nu gratiskanaler 4-6st) och sedan kanske 15st betalkanaler. Det räcker tycker jag.

    Sedan skulle dom istället ha satsat på satellit, så alla dom vill ha kanaler utöver de marksända får fixa parabol. Sedan skulle man lagändrat så att alla har rätt att sätta upp parabol eller ta emot via parabol.

    Så man hade tvingat hyreshus och annat att lösa problemet med parabol på taket.

    Då hade det varit slut-tjaffsat om teknik, hdtv och allt annat. Parabol har ju desstom 100% täckning så länge man kan "se" satelliten samt att mottagningsproblem kan ju lösas ganska enkelt.

    Se bara hur dom gjorde i england, dom skaffade en egen satellit (astra2d) och sänder där ut det tänkta marksända utbudet, eftersom det kostar pengar och inte var värt besväret att bygga ut marknätet till folk som inte har. Dom får köra parabol istället.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Jan_Bananberg Visa inlägg
    Gratis kanalerna räcker långt. Det bästa vore att dom tog bort Boxer och sände kanalerna okodade istället. Dom är ju ändå reklamkanaler så att säga.
    Jag håller med dig och jag har parabol så det räcker med fria kanaler från 28 E astra .Filmer och barnkanaler och självklar sport:lol::lol:

  9. #9
    Jag hörde senast från Boxer när jag ringde till dom igår kväll att dom skulle sända ut ca 10 nya kanaler den 1 Januari -09

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Per Sjöholm Visa inlägg
    Jag hörde senast från Boxer när jag ringde till dom igår kväll att dom skulle sända ut ca 10 nya kanaler den 1 Januari -09
    Då får vi hålla tummarna för att dom gör det

Liknande ämnen

  1. Nya kanaler i marknätet!
    Av GlaZz i forum Boxer
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 18:26
  2. Inspelningen med Ngrab stoppas
    Av Stormis i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 20:33
  3. TV4 Sport i marknätet!!!
    Av sodertalje i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 13:42
  4. Marknätet
    Av Madness i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 14:52
  5. Marknätet ?
    Av Klemman i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-06, 10:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss