Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Linkey - DNS support?

  1. #1

    Linkey - DNS support?

    Sitter och jämför S2E och Cardlink; Cardlink verkar behöva statisk ip adress för servern (= saknar DNS look-up). Då jag har jobbat hos Ubicom (processorn som sitter på kortet) så vet jag att det var strul med DNS-modulen i Unity för Ip2022:an så det är nog därför den saknar den funktionen.

    Fråga till de som har Linkey/S2E: Kan man konfigurera upp namnuppslag (domännamn) för CS host?

  2. #2
    Då svarar jag själv då jag skaffat en...

    Jo, den klarar att ha egen namnuppslag (DNS) så servern behöver inte ha fixed ip. "mincsexempel.dyndns.tv" fungerar exempelvis för att peka på CS servern.

  3. #3

    Linkey

    Hej

    Har du testat denna genom serial port eller är det bara Hyro boxar som grejjar det.

    Jag har en Topfield 4000 som jag skulle vilja köra mot en cccam server tror du det funkar eller måste jag avända instickskortet

    Kan du berätta vad du har för intryck av produkten

    Snisse

  4. #4
    jag är också nyfiken?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss