Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Kinesiska originalboxar :-)

  1. #11
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Dandyn Visa inlägg
    Okey jag trodde att alla DB var Tysklandstillverkade. Jag ska nog ta och testa en sån där klon i alla fall.. Nån som vet om det skiljer på kvaliteten? Nån som kan tipsa på inköpsställen med bra kopior?
    Köper du en klon så får du nog leva med att köpa grisen i säcken, den ena jag har fungerade utmärkt tills åskan tog den, den andra jag hade var inte alls lika bra, dålig signal och allmänt seg i all hantering, båda köptes på samma ställe och samtidigt dessutom. (i god tro att de var orginal ska tilläggas)
    Multitasking means screwing up several things at once.


  2. #12
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Dandyn Visa inlägg
    Okey jag trodde att alla DB var Tysklandstillverkade. Jag ska nog ta och testa en sån där klon i alla fall.. Nån som vet om det skiljer på kvaliteten? Nån som kan tipsa på inköpsställen med bra kopior?
    www.prisjakt.nu

    sök på dm500 eller optibox, "smartbox" osäker på stavningen finns en annan produkt som har liknande namn, så hittar du nog kopior hos de flesta "seriösa" handlarna

    satt och lekte med en optibox i helgen, enda skillnaden jag såg på den och en dm500 var att dom valt att ha annat tryck på kartongen, bytt ut dream multimedia loggan på fjärren, och en annan front på boxen.

    så byter du ut fronten på en optibox till en dm500 front så har du en dreambox

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av forhike Visa inlägg
    www.prisjakt.nu

    sök på dm500 eller optibox, "smartbox" osäker på stavningen finns en annan produkt som har liknande namn, så hittar du nog kopior hos de flesta "seriösa" handlarna

    satt och lekte med en optibox i helgen, enda skillnaden jag såg på den och en dm500 var att dom valt att ha annat tryck på kartongen, bytt ut dream multimedia loggan på fjärren, och en annan front på boxen.

    så byter du ut fronten på en optibox till en dm500 front så har du en dreambox
    Jag köpte en begagnad på Tradera det är den gamla svarta original modellen på fjärren så det är nog en original, jag får den idag så då börjar projektet att para ihop den med min 7020 så räkna med mer frågor :-)

  4. #14

  5. #15
    För ca 1,5år tog jag kontakt med Tyskarna gällande deras produktion så sa dom att det var i Thaiwan vilket gjorde mig ännu mer nyfiken och när jag ställde fler frågor, då slutade dom svara :-))
    efter när ca: 1år gick fick jag reda av deras Distributör i Sverige att produktionen håller hus i China.. :-))

    Så inte konstigt att klonerna finns nästan samtidigt som när original kommit ut i marknaden..

    Det känns nästan som USA / IRAK krig - allt är bara ett stort spel,..
    Man kan ju undra varför Tyskarna har endast billig paten på marketing and designe i EU länder.. såg att störts paten har Israelerna på Dreambox som sträcker sig mer Internationellt.

    Nu finns det plötsligt Timebomber - d.v.s dags för att köpa nya box igen,.. för folk har varken tid, tålamod eller kunskap att hålla på med JTAG.

    Man kan ju undra varför Tyskarna INTE lagt ner fokus på dom som tillverkar från start helt öppet i och säljer klonade till EU länder??
    d.v.s ta tag i problemet i grund eller kanske är det ett monopol spel på annan nivå ?!?

    ex: huvud Distributörer påstår att dom inte får sälja till slut kunder - men startar igång fler webbutiker med andra namn och säljer klonade boxar själva.

    En av butiker hade samma telefon nummer som Distributören i Sverige :-)
    Man undrar vad dom tänker med egentligen *ler*




    Citat Ursprungligen postat av Dandyn Visa inlägg
    Okey jag trodde att alla DB var Tysklandstillverkade. Jag ska nog ta och testa en sån där klon i alla fall.. Nån som vet om det skiljer på kvaliteten? Nån som kan tipsa på inköpsställen med bra kopior?
    Citat Ursprungligen postat av Dandyn Visa inlägg
    Okey jag trodde att alla DB var Tysklandstillverkade. Jag ska nog ta och testa en sån där klon i alla fall.. Nån som vet om det skiljer på kvaliteten? Nån som kan tipsa på inköpsställen med bra kopior?

  6. #16
    De kloner jag har sett skiljer sig inte i kvalitet eller funktionalitet. Däremot är det ju fråga om runt hörnet garanti.

  7. #17
    Jo kan hålla med delvis,.. men dom som säljer clonade erbjuder också garanti - så jag får inte ihop det riktigt..


    Citat Ursprungligen postat av music4keep Visa inlägg
    De kloner jag har sett skiljer sig inte i kvalitet eller funktionalitet. Däremot är det ju fråga om runt hörnet garanti.

  8. #18
    jag har köpt dreambox dm800hd från kin fungra inte jag har ladda gimini 4.40 till dreambox jag har star om då dreambox fungra inte jag inte stäna heller jag vet inte vad ska göra köp inte från kina all kopia min tips

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av Albert Visa inlägg
    jag har köpt dreambox dm800hd från kin fungra inte jag har ladda gimini 4.40 till dreambox jag har star om då dreambox fungra inte jag inte stäna heller jag vet inte vad ska göra köp inte från kina all kopia min tips
    varför drar du upp en gammal tråd när det finns en mer aktuell? totalt onödigt

    http://www.comhit.net/showthread.php?t=24575

  10. #20
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Albert Visa inlägg
    jag har köpt dreambox dm800hd från kin fungra inte jag har ladda --> gimini 4.40 <-- till dreambox jag har star om då dreambox fungra inte jag inte stäna heller jag vet inte vad ska göra köp inte från kina all kopia min tips
    Well, there's your problem...

Liknande ämnen

  1. Kinesiska dreambox?
    Av yougart i forum Dreambox
    Svar: 1680
    Senaste inlägg: 2016-03-20, 19:27
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss