Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: Kinesiska originalboxar :-)

  1. #1

    Kinesiska originalboxar :-)

    Mailade en firma om DM500S fick ett kul svar..

    Frågan:
    >
    > Hejsan
    > Jag är intresserad av att köpa ett par dreambox DM500S, är dom ni
    > säljer original eller kinatillverkade?
    > Är bilderna på DM500 tagna på dom boxarna ni säljer?
    > MVH
    > Thomas

    Svaret:
    Hejsan.
    Alla våra boxar är orginal och dom skickas direkt från vårat lager i hongkong. Dessutom är alla kinatillvärkade.
    Bilderna är tagna på de vi säljer.
    Med vänliga hälsningar / Best Regards
    CECT.se Support

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Alla dreambox, orginal som icke-orginal tillverkas i Kina så svaret är inte så konstigt - de tillverkas alltså inte i tyskland om nu någon trodde det.

    Men eftersom orginal-DM500 inte tillverkas alls längre får man nog utgå från att detta är en kopia.

    Vad jag har förstått så är dessa kopior numera så lika orginalet att inga mac-adresser eller ens komponent-val etc kan skilja dem från orginal, så gränsen är idag minst sagt "luddig"

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Jag snor lite din tråd eftersom det har med orginal/clone att göra.
    Är det någon som vet om det är nån skillnad på bildkvaliten på en clonad box och en orginalbox?

    Jag har märkt att 600s clone ger bättre bild än 500s clone.

  4. #4
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Måste göra jäkligt ont i Kina eller nåt. Jag skulle inte köpa från ett företag som skriver "kinatillvärkade", men det är kanske bara jag det.

  5. #5
    Cect.se Säljer ju typ bara kopior av allt dem har :P

  6. #6
    Lite dålig stil att Tyskarna inte informerar om att deras produktion håller hus i Kina därav produktion av klonade boxar produceras överallt i det landet helt öppet.

    Vem vet - kanske Original boxar heter något annat än Dreambox?!? .
    Det finns hundra tals nya bra produkter som Européerna nyttjar genom att byta namn på produkt och fixar en billig marketing/designe Patent som ändå inte klarat av att göra något åt Kloning under 7 års period. men mycket onödig diskussioner på nätet om dåliga kloner blir det som ändå bara leder till ännu mer förvirring för oss konsumenter. jag äger en så kallad Original DM600S från digisat och har haft 2 olika fel - dels problem med skartnkontakt som glappade samt streaming av bild som hackade konstant. (enligt Återförsäljaren så står dom fast vi att det är mjukvara problem).. En vän köpte en klona som fungerar bättre.. så man ska kanske bör vara försiktig med att påstå att original är 100% felfria..

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    om man har problem med streaming så bör man kolla upp sitt eget nätverk och inte skylla på boxen... dm500orna är otroligt känslig för minsta lilla problem med nätverket... räcker bara med att installera windows på nån av mina datorer så har jag problem med streaming medans jag inte har några problem med linux på exakt samma dator... exakt samma box som funkar perfekt hos mig har haft problem med streaming hos en kompis nätverk då jag testade den där..
    Rekommendarar minst en bra 100mbit switch och minst cat5e kablar + linux... inga billiga skräproutrar för det ger garanterat störningar...
    Kontakter som glappar och liknande måste vara nåt måndagsex kan hända oavsett va man köper för nåt...
    Och när det gäller Kina så börjar ju det mesta vara tillverkat där...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Jag har 30/30Mbit lina,D-Link DI-604 Router och har inga problem

  9. #9
    Kunde inte låta bli svara på din inlägg - för din info så är jag CISCO certifierad och kör enbart med riktiga cisco Switchar, routrar och NGX. jag både Snortar/Sniffar trafik och har bra koll på mitt lokala nät,...

    Av ren nyfikenhet så testade jag med min grannes DM600 som kör med exakt samma image och här funkar streamingen perfekt.

    Jag har testat flasha om min box ett x antal gånger men felet kvarstod.
    Det snackas mycket om felen på de klonade - så jag gick och köpte originala boxar i tron av att dom är 100% felfria.




    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    om man har problem med streaming så bör man kolla upp sitt eget nätverk och inte skylla på boxen... dm500orna är otroligt känslig för minsta lilla problem med nätverket... räcker bara med att installera windows på nån av mina datorer så har jag problem med streaming medans jag inte har några problem med linux på exakt samma dator... exakt samma box som funkar perfekt hos mig har haft problem med streaming hos en kompis nätverk då jag testade den där..
    Rekommendarar minst en bra 100mbit switch och minst cat5e kablar + linux... inga billiga skräproutrar för det ger garanterat störningar...
    Kontakter som glappar och liknande måste vara nåt måndagsex kan hända oavsett va man köper för nåt...
    Och när det gäller Kina så börjar ju det mesta vara tillverkat där...

  10. #10
    Okey jag trodde att alla DB var Tysklandstillverkade. Jag ska nog ta och testa en sån där klon i alla fall.. Nån som vet om det skiljer på kvaliteten? Nån som kan tipsa på inköpsställen med bra kopior?

Liknande ämnen

  1. Kinesiska dreambox?
    Av yougart i forum Dreambox
    Svar: 1680
    Senaste inlägg: 2016-03-20, 19:27
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss