Hej...vet någon varför viasat kanaler funkar inte med gbox vilket gör canal+.Men med CCcam funkar det???
Och vilket e bättre CCcam eller Gbox ?
Hej...vet någon varför viasat kanaler funkar inte med gbox vilket gör canal+.Men med CCcam funkar det???
Och vilket e bättre CCcam eller Gbox ?
Funkar med båda operatörerna här, både i gbox och cccam. Om du kör gbox 2.1b eller tidigare är mitt tips att lägga in ditt boxid och card serial. Med nyare gbox, t.ex. 2.25, funkar det hur bra som helst.
såg i din andra tråd att du bytt till CCcam. viasat ska funka i gbox jag har det själv så. men ibland faller viasatkortet ur min server. tror de går bättre om man "tweakar" gbox_cfg lite men håll dig till CCcam.. gbox är ett gamalt program som inte utvecklas längre. så är mycket bättre att du kör CCcam istället. spelar lixom ingen roll vad man kör igentligen. är mest vad man själv tycker om de olika progsen.
ska man jämföra så är
CCcam bättre annars, den har nog mer stöd för både kort och kan connecta till olika sorters protokoll (tror jag). medans gbox endast är "gbox" protokoll.
edit: mitt kort föll ur ibland i min dm500.. vet faktiskt inte idag om de är så. för flyttade över servern och kortet till min dm7020 istället. där verkar de gå lite stabilare.
Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
Samsung 9500 VIA CI -EMU
MP3.5 Usb firmware 4.2
stab- HH120 usals