Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Eutelsat W2 16 grader

  1. #11
    Jag kommer i stort sett vara tvungen att ta ny box men det är det att jag vill vara säker på om jag kan få in dom kanalerna först innan jag slår till. Men jag har en satellit sökare http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=53250983 Hur känslig är en sådan? Frågan är om jag inte skulle kunna använda den för att kolla, men undrar bara hur jag ska gå tillväga. Jag får in satelliten ändå men inte vissa kanaler. Vet någon hur en satellit sänder? Min parabol pekar mot en långsida av ett hus. Lnb följer alltså långsidan på huset, ingenting är i vägen, jag är högst upp så ingenting stör signalen. Men jag kan inte klura ut vad det kan vara. Om man tar exempel hotbirden Min signal i procent där är mellan 65-75 % men så fort jag ändrar elevationen en mm så blir bilden beskärd och det knastrar, tittar på signalstyrkan så ligger jag bra ändå, runt 65-70 men förstår inte att en mm kan spela roll. Så nu har jag elevationen på tallriken på bästa möjlig, mer kan jag inte göra

  2. #12
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Malisan, satellitsökaren räcker. Det är bara en "pip" manik, ju starkare ljud desto bättre signal har man. Ganska simpel men räcker gott och väl för just satelliterna i norden, eller hotbird och astra. Man kan ställa in andra satelliter också, kräver iofs att man har lite pejl på hur man gör osv. Kan vara lite knepigt.

    Kan ju vara så att om den pekar rakt efter väggen så störs signalen kanske lite, därför du kanske bara får in vissa, iofs borde det inte vara så då microvågor är mycket korta i våglängden.

    Själva lutningen (vinkeln) på parabolen ska man inte ändra om den är rätt inställd för det är samma för alla paraboler i norden, då alla satelliter flyter runt på ekvatorn, i sverige är det ungefär 20-22grader, beror på om man är i norr eller söder.

    Sedan måste man ju ha dekoder som stödjer krypteringen och kort. Men man bör ändå kunna få in alla transpondrar. Sedan är det så att en pipmanik inte kan visa dig kvaliten på signalen osv, den talar bara om hur stark signalen är, det gör att man kan ställa in den ganska hyffsat på de vanliga satelliterna. Och i vanliga fall räcker det gott och väl för att ha bra bild och få in alla transpondrar.

  3. #13
    Men jag förstår fortfarande inte Om jag skulle använda min satfinder så kommer den att markera att satelliten är där då jag får in vissa kanaler. Men hur ska jag ta reda på om jag kan få in dom kanalerna jag vill ha Att det ska vara så komplicerat och få in en digital signal. Var mycket enklare förr med analog

  4. #14
    Har du testat att söka dom manuellt?
    Det är inte ovanligt att kanaler missas vid en automatisk sökning
    Här finns alla parametrar för TotalTv http://se.kingofsat.net/pack-totaltv.php
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #15

    Prova att även vrida på lnb

    Har du testat att "leka" med LNBn. Testa att vrida den åt höger vänster upp ned, försiktigt. Det kan förstärka signalstyrkan. Du får inte in alla kanaler för att du inte har tillräckligt med signal. DU kommer nog inte få in några transpondrar under 12... som du har det nu,

  6. #16
    Är det det som menas med skew när man vrider lnb. Kan man fixa till det så att man får transpondrar under 12 och hur? Sedan om jag skulle få in totalt tv kan jag använda min mediamaster 9800 s för att titta på det. Dom använder videoguard som kryptering, som jag vet så ska mediamaster klara av det men är inte säker eller?

  7. #17
    Det var Viasats 9802 som konverterades till NDS/Videoguard.

    Vad är det som säger att TotalTV kör exakt samma som Viasat?
    I dom länder där NDS används så är det alltid speciallösningar = en Viasatbox klarar tex inte bSkyB eller SkyItaly.

    Enklast är nog en orginalbox eller en box som du vet klarar att emulera deras variant av NDS.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #18
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    T-bird, precis. Man måste vara försiktig med NDS Videoguard.

    Oftast är det "custom" lösningar, så förmodligen behöver du en box som är godkänd för just det NDS systemet.

    Vad jag har hört ska dock "Sky Italia" använda sig av exakt samma dekodrar och kryptering som "sky digital". Men om det är korrekt vet jag inte.

    Däremot är Viasats NDS implementering unikt för dem. Känns som just NDS systemet är ett sätt att tvinga konsumenter att köpa vissa boxar, monopol fasoner.

    Tacka vet jag alla andra system som oftast har CAM moduler då slipper man det bekymret, ICKE så med NDS systemet.

  9. #19
    En dragon klarar ju Viasats , Sky och Sky Italias programkort...

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan Visa inlägg
    En dragon klarar ju Viasats , Sky och Sky Italias programkort...
    Visst men gör en originalbox det?
    Jag har inte svaret men jag har för mig att det är skillnader, om nått av dom skulle bli hackat så slås inte hela kedjan ut.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Eutelsat w4 36 ö
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 18:36
  2. Får inte in eutelsat w2
    Av Medo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 12:28
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-24, 08:29
  4. Eutelsat W2 16grader
    Av PIRATKING i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 19:09
  5. Eutelsat W2 16 Grader
    Av PIRATKING i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 17:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss