Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Eutelsat W2 16 grader

  1. #21
    Menade inte att skriva emot dig T-bird
    Syftade mer på Dennisolof som skrev
    "Tacka vet jag alla andra system som oftast har CAM moduler då slipper man det bekymret, ICKE så med NDS systemet. "

  2. #22
    Jag mailade dom och frågade om man måste ha deras box, och dom sa ja utan den fungerar det ej hmmmm Snacka om monopol. Undrar bara vad det är för kvalitet på den boxen?

  3. #23
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    trollhattan, Jo,men det är ju ingen officiell modul från Viasat eller andra satellit leverantörer som använder NDS Videoguard.

    Men det är klart det är ju inte viktigt, bara det fungerar.

    SoftCAMs funkar ju också fast det är ju inte alla dekodrar som kan köra det var jag vet.

  4. #24
    Hej!Eutelsat W2 16 öst har varierande signalstyrka,man kan få in 26 kanaler om man har bra baraboll.Det finns många fler kanaler men don är för svaga,man kan sända reduserat effekt eller tranbonder är riktat neråt.Signalstyrkan ligger snitt 11db för kanaler som vi kan se.

  5. #25
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Rami då kanske man behöver en ny bättre parabol för att garantera mottagning ?

  6. #26
    Dennis Olof.Det är bevisat att storleken har en viss betydelse när det gäller baraboler.Jag har en gammal 150 tallrik med 0,2 huvud.Teoretisk kan jag ta in 4-5 tusen kanaler.Jag har använd utrustningen sen början på 90 talet.med alla möjliga mottagare,för närvarande med dreambox som har fungerat bra med alla buggar i början.

  7. #27
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Rami, jo jag kan förstå det.

    De enda satelliterna man kan ta in med säkerhet på "standardutrustning" är ju just viasat, canal digital, astra och hotbird. Går möjligtvis med andra satelliter men inga "garantier" så att säga.

    Fick tag i en 1.8meters centrum fokuserad parabol i aluminium, gjuten i ett enda stycke. Ska sätta upp den i vår för att ta in Astra 2D, gratiskanalerna. Inga dåliga grejer, fick den gratis också. Krävs värsting montaget då det är ett satans vindfång på den hehe. Tur också man bor i stockholms trakten är man inte behöver så stor parabol, blir det ännu bättre och stabilare mottagning.

  8. #28
    Hej igen! Var idag i en affär som säljer parabol tillbehör och pratade med säljaren.
    Som ni vet så har jag problem med att hitta alla kanaler på eutelsat w2 16 grader

    Det första han sa till mig när jag sa att jag bara fick in par kanaler men inte dom andra, han sa att jag har fel tallrik. Han säger att jag har en analog tallrik. Detta stämmer, denna tallrik köpte jag med min första analoga amstrad mottagare.

    Han rekommenderade att jag skulle köpa denna: http://almsat.ehandel.net/sv/article...0cm_telesystem

    Kan detta vara något problem? Klarar jag mig med denna tallrik han rekommenderar.

    Det jag vet är att det finns elliptisk tallrik. För att klara flera satelliter. Men att det finns tallrikar för analog och digital signal visste jag inte

    Vad rekommenderar ni?

    Vad ska man ha för tallrik. Finns det någon skillnad? Har jag fel tallrik, om ja vilken ska jag ha istället. Klarar jag mig på 80 cm tallrik

    Sedan sa han att dreambox klarar totaltv. Stämmer detta och vilken ska man köpa i så fall?

    Tacksam för svar!

    MVH

    //Malisan

    Tacksam för svar!

  9. #29
    Det finns inga analoga tallrikar, bara LNB och som inte stretchar över hela frekvensbandet. Men givetvis är dagens paraboler effektivare än de äldre. Om man ser till Lyngsats täckningskarta över 16.0 lär tallriken räcka, men det har jag ingen större erfarenhet av.

    http://www.lyngsat-maps.com/maps/ew2_wide.html

  10. #30
    Men förstår fortfarande inte då varför jag inte får in alla kanaler om tallriken inte spelar någon roll

Liknande ämnen

  1. Eutelsat w4 36 ö
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 18:36
  2. Får inte in eutelsat w2
    Av Medo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 12:28
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-24, 08:29
  4. Eutelsat W2 16grader
    Av PIRATKING i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 19:09
  5. Eutelsat W2 16 Grader
    Av PIRATKING i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 17:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss