Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: "anti splitter"

  1. #1

    "anti splitter"

    Jag har comhems analoga utbud och vill ha boxers utbud på min tv med ca-modul är enkelt ordnat genom att byta antennsladd hela tiden men något o smidigt. Finns det typ någon DiSEqC fast som bara ska klara av o lägga sammans signalen i kabeln utan att lägga dem över varandra?

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tja du kan ju köra med en VHS och ta in comhems analoga utbud där och skicka det vidare till TVn via scart. Då växlar du bara till videokanalen och byter med kontroller till VHSen.

    Om TVn har inbyggd box ? har den inte boxen en egen TV ingång ? eller är det samma.

    Det går inte att kombinera boxer (marksända) och comhem i samma kabel för det krockar nog misstänker jag.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Tja du kan ju köra med en VHS och ta in comhems analoga utbud där och skicka det vidare till TVn via scart. Då växlar du bara till videokanalen och byter med kontroller till VHSen.

    Om TVn har inbyggd box ? har den inte boxen en egen TV ingång ? eller är det samma.

    Det går inte att kombinera boxer (marksända) och comhem i samma kabel för det krockar nog misstänker jag.
    VHS vad är det ? :lol:

    Det är samma ingång både till analog och digital på tvn dessvärre.

    Kollade upp det och inga kanalplatser som krockar så det borde vara till o bara köpa en t-koping av något slag

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Rocholas, ok, det kan vara så att det fungerar. Då kan du köra på det (VHS, videobandspelare).

    Hmm nu när jag tänker efter, det kanske inte spelar någon roll, eftersom du ändå inte kan använda den inbyggda boxen i TVn för att ta emot digitala kanaler från Comhem, då måste man ändå ha en box, och sätta en splittern i TV uttaget för att kunna köra en kabel med det analoga till TVn (och mixa ihop med boxers digital-TV) och sedan får man det digitala utbudet från comhem.

    Bra att det funkade, då var det nog inte så viktigt, antar att tunern eller boxen i TVn inte bryr sig att det krockar. Det tycks inte påverka så kör på du. Lär funka bra.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. Till "comhit crew" eller nån annan "kunnig&qu
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 16:37
  3. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss