Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Viasats tvillingkort

  1. #1

    Viasats tvillingkort

    Jag har ett viasatabbonemang och funderar på att skaffa tvillingkort till det.
    Men enligt viasats hemsida måste man koppla in alla mottagarna i telefonuttaget för att bekräfta att de står i samma hus. Går det att komma runt detta på nått sätt?

    Grejen är den att jag har ett par relookboxar varav en står i min övernattningsbostad men i den bostaden finns ingen möjlighet till internetuppkoppling (dvs CS är uteslutet).

  2. #2
    Bullshitsnack från Viasat, det funkar överallt!

  3. #3
    ja de kan ju inte tvinga en att ha telefonabonnemang bara för att kunna se på TV

  4. #4
    Är det bara om man använder deras mottagare som de måste vara inkopplade till telenätet eller ljuger de helt och hållet? Någon som provat?

  5. #5
    Spidde
    Gäst
    Du behöver INTE vara inkopplad till telenätet oavsett box.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Spidde Visa inlägg
    Du behöver INTE vara inkopplad till telenätet oavsett box.
    Ursäkta om jag är jobbig men hur vet du detta? Egen erfarenhet? Isåfall vilka boxar har du? Eller är det nått du gissar eller har hört?

    För enligt viasat själva så måste båda boxarna vara kopplade till telenätet för att det skall fungera. Men de ljuger alltså folk rakt upp i ansiktet för att de vill tjäna några kronor extra?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Spidde Visa inlägg
    Du behöver INTE vara inkopplad till telenätet oavsett box.
    what he said

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jag körde ett tag med tvillingkort & då en box i stugan (utan telefon), funkade utan problem. Ringde faktiskt och hörde med ViaFnatt, och de sa precis som du säger "Boxarna MÅSTE vara inkopplade på telefon-nätet". Ringde igen ett tag efter jag fått boxarna och vill få en uppdatering-signal till stugan, fick den på en gång. Då frågade jag hur det kunde komma sig att boxen funkade TROTS att jag inte hade telefon i stugan killen på Via muttrade något om PPV då.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Låter bra det där. Testar nog att teckna ett tvillingabb då.
    Elakt av viasat att ljuga sådär bara

  10. #10
    Förut så var det i alla fall för att Ticket funktionen skulle funka då boxen ringde upp viasat via telenätet för att köpet skulle gå igenom, idag beställer man väll via hemsidan ? (Det gör man på CD i alla fall )

Liknande ämnen

  1. Tvillingkort
    Av odd 82003 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 14:12
  2. Tvillingkort
    Av goldenboy i forum Boxer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 16:04
  3. Viasat tvillingkort
    Av Kekke i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 10:14
  4. Tvillingkort
    Av lassesv i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-21, 11:37
  5. Tvillingkort?
    Av Niklas_101 i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 20:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss