Morsning! Har nyligen flyttat till Turkiet och är ganska så less på deras TV redan. Vill väldigt gärna ha svensk television så jag funderade på att öppna ett Canal Digital-abonnemang nu när jag åker till Sverige i maj och ta med mig kortet hit ner. Har några frågor till er kunniga gurus här, hoppas någon kan hjälpa mig.

Kan man få in Thor-satelliten på en 3.5 (kan ev. vara 3.2) meters parabol i södra Turkiet (Alanya)? Husägaren har en sådan på taket och han säger att det går jättebra, men lita på honom? Har kollat på Lyngsat, och som jag kan tolka det så går det alldeles utmärkt, men jag är inte säker på att jag läst rätt.

Kräver HD-sändningar normalt bättre mottagningsförhållanden än SD-sändningarna? Funderar på ett HD-abonnemang nämligen

Är Canal Digitals kort parade till deras egna boxar, så det bara går att använda dom? Vore ju najs att slippa släpa boxen från Sverige och istället köpa en här. Om man skulle köpa en box, vad kan rekommenderas? Inga värre finesser behövs, typ inspelningsbar, bara en vanlig rakt av-box.

Hoppas någon har svaren åt mig, vill se svensk TV :thumbup: