Sidan 5 av 11 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 104

Ämne: m2+

  1. #41

    Smile m2+ OS

    Jag har också samma problem som du att det saknas OS på ett i mitt fall MII-kort.
    Detta är också helt tomt,detta inträffade en gång vill jag minnas i samband med att jag körde ett felaktigt script på kortet.
    Kan man månne rätta till detta på något vis,inte för att det verkar att bli någon användning för detta kort igen men det kunde ju vart kul att veta att det är OK ändå.

    Det är allt bra konstigt det här med korten att så fort ett system verkar knäckas så ska det till ännu ett nytt svindyrt kort för att man ska kunna vara med på ett hörn.

  2. #42
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    Första gången ni programerar kortet så lägs os ner automatiskt så blev det för mig i allafall programmet började med att lägga ner os där efter tog den filen

  3. #43

    m2+ OS

    Ja,det är mycket riktigt.
    Så funkar det första gången man programerar kortet,men efter att jag körde scriptet som gick snett så gör det inte det längre.
    Det går överhuvudtaget ej att programera kortet längre.
    Kanske vet nån om något script som fixar detta?
    Jag tror det var nåt sorts Opos-kort script som blev inlagt,det skulle då ev göra om OS & nåt gick fel så det blev blankt istället.
    Det vore kul om nån kunde hjälpa mig med detta.

  4. #44
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Royne Visa inlägg
    Ja,det är mycket riktigt.
    Så funkar det första gången man programerar kortet,men efter att jag körde scriptet som gick snett så gör det inte det längre.
    Det går överhuvudtaget ej att programera kortet längre.
    Kanske vet nån om något script som fixar detta?
    Jag tror det var nåt sorts Opos-kort script som blev inlagt,det skulle då ev göra om OS & nåt gick fel så det blev blankt istället.
    Det vore kul om nån kunde hjälpa mig med detta.
    Har du kört ett script på ett M2plus kort så har du nog kvaddad kortet.

    Mvh Kalle

  5. #45
    Funkar M2 korten vad behöver man för grejor all proframera och vilken motaggare skall man ha

  6. #46
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lasse52 Visa inlägg
    Funkar M2 korten vad behöver man för grejor all proframera och vilken motaggare skall man ha
    Om du tänker på dom gamla M2 korten så är svaret NEJ.

    M2plus programeras med ett PhoenixInterface ( t.ex. MP3.6 i Phoenix läge ) och loaderprogramet som följer med keyfilen.

    Mvh Kalle

  7. #47

  8. #48
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan Visa inlägg
    Phoenix 3,58 ?
    Ja...har inte testad med högre frekvens

    Mvh Kalle

  9. #49
    Vad behöver man för att programera korten går det bra med dom gamla brännarna
    behöver man någon ny parabol

  10. #50
    Går det med denna brännare Multiprogrammerare 3.6USB

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss