Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Uppdatering från Com Hem?

  1. #1

    Uppdatering från Com Hem?

    Jag har en Dreambox 600C med Gemini 4.3, Mgcamd 1.30 och NewCS 1.62. Allt funkade fint tills en dag då ungefär hälften av kanalerna inte längre visades (svart ruta).

    Det visade sig att Com Hem "skickat en uppdatering av kortet". Jag fick låta kortet sitta i en "orginalbox" en stund varpå kanalerna började fungera igen.

    Min fråga är om det går att fixa så att kortuppdateringar från Com Hem kan hanteras av Dreamboxen utan att behöva använda "orginalboxen"? Är det någon ytterligare konfiguration i Dreamboxen som krävs (jag har ändrat i camd_cfg till "A: { 01 }" men har i övrigt defaultinställningar där)?

  2. #2
    Testa med äldre mgcamd. Jag kör med 1.24 pga problem med att kortet inte uppdaterades med nyare.

  3. #3
    Tack för tipset glurk!

    Jag ska prova, men inser nu att jag måste vänta tills Com Hem skickar sin nästa uppdatering. Såg också här på forumet att det kommit en nyare mgcamd (1.31) som jag också tänkte prova.

  4. #4
    Hej,

    Hade samma problem som dig.
    Default configen för mg_cfg har inte nyckel uppdatering påslaget. Nedan kan du se min mg_cfg konfigurations fil. Om jag inte minns fel så är det A: du ska ändra på men jag ger hela konfen för säkerhets skull.

    Kod:
    root@dm7025:~# grep "{" /usr/keys/mg_cfg
    M: { 01 }
    C: { 01 }
    #A: { 02 }
    A:{ 03 }
    #U: { 01 }
    U: { 01 }
    T: { 00 }
    G: { 01 }
    N: { 07 } 5 30
    K: { 05 }
    Q: { 600 }
    P: { 00 }
    O: { 00 } root dreambox
    S: { 03 } 80
    L: { 03 } 172.16.1.1 28007 /tmp/mgcamd.log
    E: { 15 }
    #H: { 00 }
    H: { 03 }
    R: { 00 }
    D: { 00 }
    B: { 00 }

  5. #5
    Hej fevzi,

    Tack för tipset. Jag har ändrat "A", fast till {01}, men jag ser att du har ändrat till {03}. Jag ska testa det också!

    /John

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Detta kanske skulle påpekas för dem som knåpat ihop mgcamd.

    Så det finns en sektion eller configurationsfil med just nyckeuppdatering påslagen som default. ?

  7. #7
    Det jobbiga är att du måste vänta en månad

  8. #8
    Haha - ja, och skulle något annat jag gjort göra att det funkar (t ex uppdaterat mgcamd) så märker jag ju inte ens att kortet uppdaterats...

  9. #9
    Det verkar som det räckte att uppgradera mgcamd till 1.31 (från 1.30). Jag fick kortuppdatering från Com Hem (med nya kanaler) utan problem.

    Tack för all hjälp!

  10. #10
    Någon som provat med newcs?
    Brän inte kort då måste ni ringa Brankåren

Liknande ämnen

  1. Inget ljud från DVI-HDMI men från Scart
    Av jhunden i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 23:56
  2. NDS box uppdatering ?
    Av giggelito i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-22, 21:48
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 05:05
  4. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-06-15, 22:31
  5. uppdatering
    Av ritchie i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2003-04-14, 15:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss