Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Stabilast image till DM800

  1. #1

    Stabilast image till DM800

    Det finns lite olika och gamla trådar angående vilken image som fungerar stabilast. Skulle vilja fråga en gång till vilken som är stabilast för att se om det har hänt något.

    Så vilken image är stabilast för att BARA titta på tv både SD och HD inga plugin eller streama eller några andra funktioner. Med en cam tex mgcamd eller CCcam (spelar ingen roll vilken cam)?

    Jag kör senaste Germin inte stabil krachar runt 5-10 ggr per dag 10 tim tittande... Speciellt när jag bläddrar genom kanalerna.

    Tack på förhand!
    Ubuntu 10.04 | DM 500T | DM 500S | DM800 | CCcam | NewCS |

  2. #2
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    har läst på annat forum att images med bootloader second stage 62 är att föredra.

    erfarenheten jag har av bl.a gemini är att dom släppt images till dm500 boxar i flera år utan att få dom stabila, och eftersom dm800 är en relativt ny box tror jag du ev borde testa en annan image.

    jag gillar personligen pli, kikade lite snabbt här på filakrivet och det fanns en pli från 2008-10-01
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=256

    - For the dm800 the online software update should work. But note that in order to get the #62 bootloader, you have to flash the nfi


    så då får du nog testa att flasha med dreamup tror jag

    testa den och posta resultat, lycka till!

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Ett tips: Kör in BA (BarryAllen) bootloader så kan du labba enkelt med olika img, jag har för tillfället 4 img på min 800, men upplever faktiskt GP som "bäst". LT SP4 var en besvikelse.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Skall kolla och testa olika images så återkommer jag!
    Tack för svaren.
    Ubuntu 10.04 | DM 500T | DM 500S | DM800 | CCcam | NewCS |

  5. #5
    Har du provat runt något?
    Har en dm800 på ingång och är mycket inresserad.

    Några andra som har efarenheter får gärna svara också.

  6. #6
    just nu sitter jag på LT5 SP4 den funkar fint för tvtittande. senaste gemini bör funka fint oxå. kör boot#70 just nu på LT5 SP4.. är svårt att säga vad som är stabilast. de får man själv tesa sig fram. sträva efter senaste versionerna. jag brukar gilla PLI men inte när de gäller dm800 faktiskt. gemini enigma 2(ex:dm800) lirar i en helt annan liga den går inte att jämföra med geminis enigma1(ex:dm500) images som jag inte alls gillar längre.stoppa i en usb sticka eller installa på hdd och kör barry allen som matkoh säger då kan man leka med alla images. då föreslår jag gemini i flash minnet för den är en av de nyaste image just nu.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  7. #7
    Skulle rekommendera ha OoZoone-CVS i flash. Välj senast Full eller Lean för DM800.
    Bästa med den är att den uppdaterar sig på plats! D.v.s du behöver endast i mycket sällsynta fall flasha om. Därtill så uppdateras BA automagiskt med OoZoone-CVS.
    Så med OoZoone-CVS i flash kan du lägga vad du vill på usb-sticka. Boota till flash ngn gång per vecka/månad och kör mjukvaruuppdateringspluggen och du får "automagiskt" t.ex. ny bootloader, BA m.m. Mycket smutt.
    Lycka till...
    DM8000 OpenPLi / DM800 OpenPLi |
    Ubuntu 16.04 OSCam 1.2x.xx

  8. #8
    Har testat dom flesta imagar, är kanske knäpp men lägger nästan alltid in en ny så fort det kommer något nytt

    Personligen tycker jag att Gemini och Newnigma är dom som har varit mest stabila för mig. Just nu kör jag med Gemini 4.0 ch det rullat på precis som det ska.
    Kolla in min Blogg om SatellitTV
    http://tompe.com/wp

  9. #9
    Tack för hjälpen.

    Trycker nog i Gemini och ser hur det funkar.
    Har inte gillar de senaste Gemini releaserna till min dm7000, det har krånglat en hel del och hårddiskar och usb unmountar vid omstart etc.
    PLi har funkat bättre då och är mer intuitivt.

    Det viktigaste är 100% stabilitet vid vanligt tvtittande och inspelning. MKV och annat sköter min popcorn hour.

    Skall bli spännande, boxen kommer imorgon.

Liknande ämnen

  1. vilken image till dm800 bt76
    Av mongot i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 10:53
  2. DM800 - image?
    Av retep_s i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 00:10
  3. Image Dm800
    Av Bryt i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 16:51
  4. Stabilast image på en DM500C
    Av fjatboy i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 07:43
  5. DM800 Image
    Av Megagrim i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 20:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss