Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: cardsharing/piratkort ?! KOLLA HIT

  1. #1

    cardsharing/piratkort ?! KOLLA HIT

    Hejsan alla!

    I förgår var min kompis och hälsade på sina vänner i Blekinge och då visade dom upp en box som var internetansluten och kopplad till teven. I boxen fanns även ett kort, de sa att det var ett slags piratkort ( när det gäller CS så handlar det ju inte om några kort? Om det inte är en server då så att säga, men då är det ju originalkort! ). Han sa att de kollade på massa betalkanaler som Tv1000 osv och massa utländska kanaler och menade på att dom kunde få in alla kanaler i hela världen för att boxen var uppkopplad mot nätet. Han sa även att de hade köpt boxen och piratkortet av någon i Malmö och att piratkortet kostade 1000 kronor varje år. Så varje år får han ett nytt kort hemskickat om han betalar 1000 kronor då! Han sa även att boxen var vit och den var splitter ny men han kom inte ihåg märket.
    Jag fick bara inte ihop, för det lät som det var någon blandning mellan CS och piratkort fast ändå så inte!

    Jag har inte haft så mycket koll de senaste två åren inom piratvärlden. Jag vet vad CS är och att piratkorten är döda! Så hörde jag detta av min kompis och googlade runt men hittade inget så nu frågar jag er, för ni borde veta!

    Edit: Glömde säga att han själv inte behöver uppdatera kortet, han får ett nytt varje år...

  2. #2
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    säg åt han å dra ur nätverkskabeln så får vi se hur många kanaler han får in på kortet

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av optimal Visa inlägg
    säg åt han å dra ur nätverkskabeln så får vi se hur många kanaler han får in på kortet
    Nej men det är just det att han får in alla kanalerna från internet men att kortet avkodar betalkanalerna. Det var så min kompis sa till mig!

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Då lär han sitta på en hyfsat fet uppkoppling för att få streamad bild via nätet, eller är det dålig youtube-kvalitet på bilden :P
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Då lär han sitta på en hyfsat fet uppkoppling för att få streamad bild via nätet, eller är det dålig youtube-kvalitet på bilden :P
    Saken var den att han satt på en 42" tv och han sa att bilden var über!

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    malle186, det där tror inte jag på.

    Vad jag vet är det numera omöjligt att kopiera och tillverka egna kort, därav folk kör med just kortdelning, då delar man ju bara ut kortet i sitt eget hem till flera boxar eftersom det är ganska dyrt med extrakort.

    Förmodligen har han någon box eller får in det via Internet, det finns ju bolag som säljer sådant där du kan ta emot massvis med kanaler mot att du betalar en summa, men kvaliten är inte den bästa så vitt jag vet plus du är helt beroende av att Internet fungerar.

    Ta det med en nypa salt låter som han bara pratar goja.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Då lär han sitta på en hyfsat fet uppkoppling för att få streamad bild via nätet, eller är det dålig youtube-kvalitet på bilden :P
    detta för mig osökt in på telias internet tv. en liten låda en nätverkskabel till modemet. Scart till tvn och en bra bild. Inget mer, ingen signal från någon parabol eller antenn. Men ändå fungerar det. Så nog är det möjligt utan fet uppkoppling allt. jag sitter på felias 8/1 uppkoppling och får det att fungera fint.

  8. #8
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Det där är Digitaltv via internet och använder en helt annan utsändnings och komprimeringsteknik än vad en utsändning med streamad video kan göra.

    det är inte jämförbart =)
    Dessutom är den internetkapacitet som din tv behöver inte inräknat i dina 8 mbit, den ligger ovanpå och det är bandbredd som Felia står för.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  9. #9

    Lightbulb

    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Det där är Digitaltv via internet och använder en helt annan utsändnings och komprimeringsteknik än vad en utsändning med streamad video kan göra.

    det är inte jämförbart =)
    Dessutom är den internetkapacitet som din tv behöver inte inräknat i dina 8 mbit, den ligger ovanpå och det är bandbredd som Felia står för.
    Detta skriver telia på sin hemsida ang. kapacitet, när du har deras internet-tv. Så det du säger stämmer inte 100%.

    När du har Telia Digital-Tv påverkas surfhastigheten olika beroende på vilket abonnemang du har. Du som har Telia Bredband 0,25 Mbit/s eller 0,5 Mbit/s märker ingen skillnad. Har du Telia Bredband 2 Mbit/s eller 8 Mbit/s kan du i vissa fall uppleva lägre hastighet än normalt.

    Surfhastigheten för Telia Bredband 24 Mbit/s begränsas till 14 Mbit/s och generellt gäller att när du använder Telia Digital-tv kommer surfen att minska med max 5 Mbit/s utifrån den surfhastighet som du maximalt når. Surfar du samtidigt som du använder digital-tv så kan hastigheten alltså minska till 9 Mbit/s. Denna kombination är dock fortfarande den bästa för dig som efterfrågar snabb surf och Telia Digital-tv.

    majos

  10. #10
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    han delar säkert med nån och delar själv ut sitt kort till den andra, men fick hjälp att nån annan att ställa in allt så han vet ej vad han pratar om:thumbup:

Liknande ämnen

  1. kolla en fil ??
    Av tonysat i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-06-20, 20:23
  2. Kolla här
    Av Mach 1 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 17:27
  3. Kolla
    Av razza77 i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 02:10
  4. Kan cd kolla?
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 06:28
  5. Kolla Kolla!!
    Av Ralston i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-06, 02:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss