Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tillfälligt pixlande och höga BER-värden COMHEM

  1. #1

    Tillfälligt pixlande och höga BER-värden COMHEM

    Hej, använder en 500-C och för en månad sedan ungefär så har jag börjat få stötvist pixlande i bilden. I samband med pixlandet så över även BER till ett par tre tusen.

    Sitter på comhem nätet, men vad kan det bero på?
    Har testat lika antennkablar, men det hjälper inte. Har flashat om boxen men det hjälper inte.

    Några idéer?

    Har just nu PLI, mgcamd 1.31

    MVH
    Fraspe

  2. #2
    Hade samma problem med vissa kanaler när jag bodde i comhemhus.
    Antennföstärkare löste problemet för mig.

  3. #3
    Har testat med antennförstärkare nu, ingen skillnad. Har stängt av den trådlösa telefonen, ingen skillnad.

    Har 95-96% i SNR, vad kan vara problemet?? :'(

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Om du använder splitter pröva att koppla den dreambox som har problem med pixlandet, direkt i comhem-tv-uttaget och se om det blir bättre.
    Pröva även om du har en box till. Detta för att kontrollera att effektnivån på uttaget är bra.
    Om detta är lika dåligt med en annan box, eller direkt mot tv-uttaget, pröva ett annat nätaggregat, det kan har börjat att ge sig och se om det inte blir bättre.
    Eftersom du redan prövat antennförstärkaren, så behöver jag inte rekommendera det igen.
    Något av dessa alternativ borde fungera.

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Kan vara någon annan i huset som gjort något som stör signalen som du får ut från uttaget.

    Gör som viairdeto säger, om du provat med en orginalbox eller comhem godkänd och fortfarande får pixlar i bilden, samt att det inte hjälper med antennförstärkare. Då ska du ringa och felanmäla hos comhem. Förmodligen något med som är knas med nätet i området du bor.

  6. #6
    Har nu även köpt en strömadapter och det blev ingen skillnad med den heller :'(

  7. #7
    Prova med guldplätterade kablar med ferritkärna.
    De brukar kosta en slant men de hjälper verkligen till med att få ner BER värdet.

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    fraspe, har du provat med annan TV-kabel, den du har kanske är skadad ?

    Annars är guldplätterade inget jag skulle tipsa om, utan istället att köra med 1.0 eller 1.1 kabel och en som har t.ex. dubbel skärm osv.

    Jag tror dock att dina problem förmodligen är knutna till comhem nätet som har något problem i ditt område, det enda man kan göra är att felanmäla eller fråga om dom har några störningsdata på nätet, för dom kan gå in och titta i systemet om det finns störningar på nätet.

  9. #9
    News:

    Talade med grannen som även han kör Dreambox. Han har samma problem. Dvs det ligger en hund begraven i Comhems tv-nät.

    Men nu är ju frågan, jag kan ju inte direkt ringa dit och be dem kolla då jag inte har något abonnemang.

    What to do?

Liknande ämnen

  1. 500S tappar vissa kanaler tillfälligt...
    Av fulatrix i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 18:56
  2. [LÖST] Skillnad på Comhem Ts2 Silver/Greencard och Comhem Ts2mk5
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 11:08
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 05:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss