Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dm 500-S död?

  1. #1

    Dm 500-S död?

    Hejsan alla kunniga Jag har ett litet problem med min 500-S. Jag skulle göra en kanalsökning. Då startades boxen om. Verkade som att den blev fabriksåterställd för man fick göra om alla val såsom Ty typ, Språk, tid. Väl när man gjort dessa val så stog den och tuggade i ca 5 minuter för att sedan startas om igen och samma val som jag nyss gjort kom upp igen. Detta hände upprepade gånger. Så då tänkte jag att jag skulle blåsa in ett nytt image i den med dreamup men de gick inte de heller. Så då provade jag och jtaga den och radera hela flashen, inte äns det gick. Hittar den inte på nätverket och inga dioder lyser. Då tänkte jag att det eventuellt kan vara Q72:an som var defekt, jag mätte alla tre benen och tror de kan vara den som spökar. Bifogar en bild med resultat från mina mätningar. Är det någon som vet hur man "byglar" eller något så att man kan köra den ett tag iaf?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Innan du börjar med det, så kolla upp nätagget, känns som det är slut.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Innan du börjar med det, så kolla upp nätagget, känns som det är slut.
    Mäter upp nätagget till 12.21 V så det verkar vara Okej!
    Jag kan tillägga att när jag ansluter strömkabeln så blinkar det till i den optiska ingången för ett kort ögonblick. Sen om jag ansluter nätverkskablage så lyser dioderna på kortet för nätverk, men i övrigt är den stendöd.

    Vad göras? Åka till skrotnisse med den eller?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss