Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Dreambox 500C

  1. #1

    Question Dreambox 500C

    Hejsan!
    Detta blir mitt första inlägg i detta underbara forum där jag spenderat några timmars läsande.

    Efter att ha följt guiden om hur man sätter upp en dreambox som cardserver så har jag nu en fråga...

    Jag kopplade in dreamboxen och stoppade i mitt original kort "comhem", gjorde en automatisk sökning och fann alla kanalerna.

    När jag väljer en av kanalerna så verkar den gå till rätt ställe, men jag får tyvärr ingen bild. Även om jag vet att den borde gå eftersom den ingår i mitt abonemang.

    Så min fråga är då givetvis, vad kan vara fel?

    Hoppas det finns någon som vet var problemet ligger så jag kan komma vidare att sätta upp mina klienter

    Tack på förhand
    Eklundh

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vilken image kör du? Vilken cam? Vilken kortserver?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Image Gemini 4.50
    Newcamd 6.10b
    mgcamd 1.31 (tror jag den heter) senaste versionen

    Dessa filer är de som jag lagt in samt laddat ner via blue panel...

    Eklundh

  4. #4
    Nu fick jag upp can´t decode när jag ändra kanal...

    Eklundh

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Om du kör Gemini så dra ner NewCS som server istället och sen Mgcamd (som du redan har) som klient... Så brukar det fungera direkt... Bara att gå in i BLUE PANEL och välja "Mgcamd 1.31/NewCS 1.62" eller vad där nu står och sen ta "Starta cam" (gröna knappen)...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Tack för dina snabba svar.

    Provade att dra ner newcs vilket gick bra, det löste dock inte mina problem med svart bild...

    Är det någon fil jag måste ändra eller kanske man skulle börja om med en fabriksåterställning och börja om på nytt?

    Kan man ta bort de andra cams man laddat ner från dreamboxen så att den inte krockar?

    Eklundh

  7. #7
    det går att ta bort,
    kan du göra under bluepanel.
    Det brukar vara så att det räcker att du drar ner newcs och mgcamd så brukar de vara kopplade tillvarran,
    Jag läste inte alla inläggen du fått men tog du ner följande ifrån bluepanale:
    mgcamd
    mgcamd config
    newcs
    newcs config
    sedan väljer du mgcamd/newcs i blåpanelen, start/restart cams

  8. #8
    Håller på at prova tipsen jag får nu...

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av mac666 Visa inlägg
    det går att ta bort,
    kan du göra under bluepanel.
    Det brukar vara så att det räcker att du drar ner newcs och mgcamd så brukar de vara kopplade tillvarran,
    Jag läste inte alla inläggen du fått men tog du ner följande ifrån bluepanale:
    mgcamd
    mgcamd config
    newcs
    newcs config
    sedan väljer du mgcamd/newcs i blåpanelen, start/restart cams
    Jag fabriksåterställde DB, såg till att gemini 4.50 låg inne. Laddade ner ovanstående precis som det stod och provade sedan. Tyvärr fungerade inte detta, den enda kanalen som vill den vill visa är "comhems" egna lokala kanal. I övrigt är bilden svart.

    Behöver jag ändra något i dessa cfg filer som jag tog hem?

    Eklundh

  10. #10
    Då har man varit inne och provat en del igen utan något lyckat resultat.

    Bor i en förening där vi även har en del kanaler via samfällighet, men även dem kan jag inte se via boxen...

    Vad kan jag ha missat?

    Det jag har nu på boxen är:
    Gemini 4.5
    Mgcamd 1.30C (näst senaste versionen)
    newcs ( senaste versionen)
    + cfg filerna

Liknande ämnen

  1. Dreambox 500C & HDTV
    Av janbananfan i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-09-14, 19:49
  2. Dreambox 500C
    Av janbananfan i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-06-11, 20:33
  3. Dreambox 500c
    Av elke i forum Com Hem
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2005-06-05, 12:01
  4. Dreambox DM 500C
    Av iggy i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 16:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss