Sidan 5 av 10 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 97

Ämne: ComHem pairing

Citat Ursprungligen postat av jögge79 Visa inlägg
    Hur kan vissa få in tv4 hd i en htpc då?
    Har du sett att det fungerar själv? Annars är det bara snack
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Ja jag snackade med en på minhembio.com och det funkade, han har även postat skärm dump men det är ju inget att lita på. Vet inte om det är ngt speciellt plug in dom kör men ett par st har fått det att funka fint.

Edit: länk till minhembio tråden. http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=212841

Det där var lite intressant :thumbup:

Han som skrivit inlägget på MHB kör ju floppy/firedtv, dessutom i MCE ,så jag går naturligtvis till tystpc för att se om Magnus (generalagenten) skrivit nått om det.

Hittar inget nämnt om det men den som skrivit på MHB verkar vara moderator eller nått, för han har en titel som codriver, om Digital everywhere nu skulle hittat en lösning så måste fler kunna göra detsamma.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Precis, måste ju gå att lösa på ngt sätt...tycker jag.

Det jag funderade på var följande kommentar

OBS! Fungerar bara med nya 5.3 beta drivarna från DE... och att du då redan har gjort TV Pack installationen
    Om jag förstått saken rätt (för dålig på MCE) så är TV pack nått som Microsoft levererar och som gör att det man spelar in från kortet sparas i nått oläsligt format så att man inte ska kunna sprida det.

Nån som kan sprida ljus i den frågan?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Tackad
    7 gånger
    Det fungerar inte ändå - det finns ingenting i MCE/TV-pack som gör att det skulle fungera, och - Ja, jag har testat.

Den enda förklaringen jag har till att TV4HD fungerar för vissa är att det sänds ut på olika sätt i olika delar av landet ?

Det låter dock ganska märkligt.

Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Det jag funderade på var följande kommentar

Om jag förstått saken rätt (för dålig på MCE) så är TV pack nått som Microsoft levererar och som gör att det man spelar in från kortet sparas i nått oläsligt format så att man inte ska kunna sprida det.

Nån som kan sprida ljus i den frågan?
    Man skulle ju lätt kunna tro att det är frågan om nåt HDCP-liknande helvete till system inblandat. Men det verkar ju märkligt att de (microsoft och comhem) skulle börjat köra med detta utan att någon får reda på det.

Trodde först att det kunde vara nått med DRM skyddet från Microsoft men vad jag kunde läsa mig till igår kväll så är det redan hackat :lol:

Lutar nog åt att det är en fake bild, för jag förstår inte varför det skulle vara så tyst om det och dessutom har ju ComHem fler HD kanaler, varför bara prata om TV4HD?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    Svaret är enkelt... dom har slagit av pairingen på TV4 HD också antagilgen så dom kanaler som går att se isf är SVT HD och TV4 HD.... andra HD kanaler kommer fortfarande inte gå att se tyvärr... comhem hade pairingen avslagen på alla kanaler där ett tag men inte nu längre...
    kan ju vara så att det bara är tillfälligt och att pairingen kommer tillbaka på TV4 HD också så hoppas inte för mycket...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

1. Pairing snart hos CD
    Av OA i forum Canal Digital
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 22:24
  2. Pairing?
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 08:57
  3. Chipset pairing & HD-box
    Av janbananfan i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 14:09
  4. Pairing
    Av guruman i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 13:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss