Jag utgår från att det är så enkelt att skiljer på utsändningen av TV4HD i olika delar av landet.
Har man en lösning där SVT-HD fungerar så ska TV4HD också fungera om den sänds "opairad"
TV4HD ingår ju numera i paketet 'Large'
Jag utgår från att det är så enkelt att skiljer på utsändningen av TV4HD i olika delar av landet.
Har man en lösning där SVT-HD fungerar så ska TV4HD också fungera om den sänds "opairad"
TV4HD ingår ju numera i paketet 'Large'
Nix, inget nytt kort och inte stoppat kortet i nån HD-box innan. Använder DVBViewer 4.0 och delar kort med SmartWi... Fick skaffa en Conax-CAM för att SVT-HD skulle funka, ville dåligt med den VIA-access jag hade då när SVT-HD kom och jag ville testa. Hade lite problem i början med TV4HD men det var nog mycket dekodningen också, sänder 1080i fast 1088pixels så det verkar inte som hårdvaruaccelerationen för grafikkortet funkar och det tar mkt kraft. Spelade in "Halvåtta hos mig" till sambon nyligen och det funkade genom hela programmet iaf... Kan streama till min Popcorn hour också men det funkar väl sådär, kanske mest för att jag kör trådlöst till min Popcorn...
källan är mycket trolig, men den som lever får se ..
>>rykten för att skrämma folk att sluta köpa Dreamboxar
- snarare en spark ändan på de som kodar kortservrarna![]()
som sagt, dessutom skulle de ju behöva skicka ut X antal hd boxar till alla gratis, det tror jag inte de är så sugna på, annars kommer ju kortet att fungera ändå på vanliga kanaler. Det där ryktet kan någon stoppa upp någonstans! hehe
Com Hem kommer antagligen vara bland de sista som chip-pairar sina kanaler.
Först kommer Viasat, sedan Canal Digital, därefter Com Hem och sist Boxer.
Hej,
Vad är Chippairing ?![]()
Lite förenklat så sitter ett chip i Com Hems HD-boxar som "paras" med ditt programkort. Om du flyttar kortet till t.ex. en box du köpt själv så fungerar inte HD-kanalerna (förutom SVT HD och ev. TV4 HD).
Detta innebär att du bara kan köpa boxar från Com Hem om du vill använda deras HDTV. Alltså om du köper en HDTV med inbyggd DVB-C-dekoder så kan den inte användas för HDTV!
Skulle en sådan här kunna paras med/mot comhem?
http://www.dvbshop.net/product_info....f82b3173dd31f0
ser onekligen intresant ut![]()