Intressant att det fungerar för dig men inte för andra. Kan du komma på något som skiljer mellan dina grejer och andras?
* Har du t.ex. fått ett nytt kort från com hem nyligen?
* Har du eller har haft en HD-box från com hem som ditt kort har varit instoppat i?
* Vilket program i HTPC:n du ta emot TV4 HD i?
* Hur dekrypterar du tv-signalen i HTPC: originalkort, SmartWi eller kortdelning?
burken
DM600C | PLi-jade | newcs | mgcamd
HTPC | FireDTV C | Twinhan DVB-C | MediaPortal
Jag utgår från att det är så enkelt att skiljer på utsändningen av TV4HD i olika delar av landet.
Har man en lösning där SVT-HD fungerar så ska TV4HD också fungera om den sänds "opairad"
TV4HD ingår ju numera i paketet 'Large'
Nix, inget nytt kort och inte stoppat kortet i nån HD-box innan. Använder DVBViewer 4.0 och delar kort med SmartWi... Fick skaffa en Conax-CAM för att SVT-HD skulle funka, ville dåligt med den VIA-access jag hade då när SVT-HD kom och jag ville testa. Hade lite problem i början med TV4HD men det var nog mycket dekodningen också, sänder 1080i fast 1088pixels så det verkar inte som hårdvaruaccelerationen för grafikkortet funkar och det tar mkt kraft. Spelade in "Halvåtta hos mig" till sambon nyligen och det funkade genom hela programmet iaf... Kan streama till min Popcorn hour också men det funkar väl sådär, kanske mest för att jag kör trådlöst till min Popcorn...
dom håller på lite seriöst här med, men då får man nog hjälpa till lite själv.
http://www.dreamboxx.nu/e107_plugins...hp?119311.last
hörde ett rykten om att comhem kommer skicka ut nya kort som är parade med din decoder.. redan i april ... nån mer som hört det ?
Ytterligare ett rykte. Har du någon källa? Eller är det bara ytterligare ett rykte i raden av rykten för att skrämma folk att sluta köpa Dreamboxar och rätta in sig i fållan och nöja sig med com hem:s skitboxar?
Såvida det inte är HD-kanaler det handlar om känns ryktet inte särskilt trovärdigt. Nuvarande boxar som inte är HD-boxar har väl inte stöd för pairing överhuvudtaget? Och det har väl knappast de CAM-moduler som folk köpt till sina platt-TV heller.
Möjligtvis kan jag tänka mig att com hem relativt snart kommer att börja stödja HDTV på TV-apparater med inbyggda HDTV-mottagare eftersom deras nuvarande krav på separat HDTV-box drar ett löjets skimmer över deras HDTV-satsning.
burken
DM600C | PLi-jade | newcs | mgcamd
HTPC | FireDTV C | Twinhan DVB-C | MediaPortal
Det ardis syftar på låter som Canal Digital som skickar ut nya kort ?
I vilket fall tror jag inte att ComHem kommer stödja befintliga TV-apparater med DVB-C mpeg4-mottagare inbyggd, enda sättet att stödja dem är att stänga av pairing helt.
De kommer dock antagligen stödja nya TV-apparater med CI+ inbyggt när det dyker upp CI+ cams.
källan är mycket trolig, men den som lever får se ..
>>rykten för att skrämma folk att sluta köpa Dreamboxar
- snarare en spark ändan på de som kodar kortservrarna![]()