Sidan 1 av 10 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 97

Ämne: ComHem pairing

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger

    ComHem pairing

    Det kan vara en lösning på gång på pairing-problemet, men newcs-utvecklarna måste först göra en del förändringar i programvaran.

    I nuläget är de inte medvetna om att många är intresserade av detta så arbetet är tyvärr inte prioriterat.

    Det du kan göra för att hjälpa till är att skriva i newcs-forumet för att visa att fler är intresserade.

    Jag har startat en väldigt basic tråd här (man måste registrera sig på forumet)

    Utvecklarna är informerade om de tekniska detaljerna som behövs.

  2. #2

    Inga problem

    Inga problem jag ställer upp.

    En lösning på detta och en lösning med alex och Comhems HD box och det blir full rulle här hemma
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Mango, trevligt att höra.

    Det betyder att problemet kommer fixas tillslut förmodligen.

    Antar att det kommer bli samma sak för "paring" när det gäller andra leverantörer som CD osv. Kanske delvis går nu också men jag vet inte. Bra att det blir fixat tillslut

  4. #4
    Låter bra!
    Inlägg postat...

  5. #5
    Låter intressant. Såg att du även skrivit i tråden "Feature Requests!" på det forumet. Bra initiativ. Jag bidrar med en liten rad, hoppas att det hjälper!

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Eftersom jag fått några PM vill jag göra klart här att det inte är jag som kommit på den tekniska lösningen.

  7. #7
    Låter mycket intressant. Du har ingen mer info om exakt hur lösningen är tänkt att fungera? Någon källa kanske?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Bra med alla inlägg i Newcs-forumet - de har nog förstått att det är många som är intresserade nu

    Detaljerna om hur det är tänkt att gå till är nog bättre att hålla dolda (enligt mig), men admin/crew kan få ta del av samma information som jag fått för att verifiera att det verkar stämma.

    Vi ska väl även göra klart att ny version av NewCS fortfarande kan vara långt borta, och det är inte alls säkert att de väljer att ta med detta.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Nu har även jag lagt in ett inlägg där

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Efter lite PM-konversation angående detaljerna står det klart att det inte är någon lösning för att få exempelvis en DM800 att fungera med ComHem:s HD-kanaler, utan ett sätt att få en redan pairad box att fungera genom en newcs-server.

    Det har även 'blubbb' gjort klart i tråden på newcs-forumet.

    Han har även gjort klart att det inte är någonting de kommer att lägga kraft på.

    Jag har alltså gett lite falska förhoppningar och det ber jag om ursäkt för.

Liknande ämnen

  1. Pairing snart hos CD
    Av OA i forum Canal Digital
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 22:24
  2. Pairing?
    Av juppe i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 08:57
  3. Chipset pairing & HD-box
    Av janbananfan i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 14:09
  4. Pairing
    Av guruman i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 13:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss