Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur mycket ansvar bär man?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Hur mycket ansvar bär man?

Om man sålt en box till någon, och sagt att han får 1 års garanti på att boxen ska fungera, och han sedan råkat få boxen att hänga sig och dragit ur strömsladden och satt i den igen direkt (utan att vänta 10 sek) så att blivit stendöd och nätdelen verkar ha pajat, vem bär då ansvaret? kan han kräva mig på pengarna tillbaka? :roll: :-(
    La verdad es la verdad

Den lag som närmast kan gälla är Konsumentköplagen.
    Men den lagen gäller enbart garanti på 2 år mellan näringidkare och privatperson, ej privatperson till privatperson.
    Så det upp till dig, vad du tycker och säger.

Mvh
    Hoben

köpt är köpt när det gäller begagnat privatpersoner emellan...
    om inte annat är sagt från början och det finns nerskrivet på kvitto eller liknande. därför man oftast skriver "i befintligt skick"..

Re: Hur mycket ansvar bär man?

Citat Ursprungligen postat av proxento
    Om man sålt en box till någon, och sagt att han får 1 års garanti på att boxen ska fungera, och han sedan råkat få boxen att hänga sig och dragit ur strömsladden och satt i den igen direkt (utan att vänta 10 sek) så att blivit stendöd och nätdelen verkar ha pajat, vem bär då ansvaret? kan han kräva mig på pengarna tillbaka? :roll: :-(
    jag har svårt att tro att den skulle pajja bara för han inte väntade i 10sek.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

kobbe
    Gäst
    den pajade på grund av att det var fel på strömspäningen.kostar inte mycket att laga det,inte i service butiken,hos någ.som jobbar privat-hände samma till mig,fick betala 200 kr.

Inte svårt o göra själv heller för den delen :wink:

Liknande ämnen

1. Mycket ber på Eurosport,TV2 m.m
    Av johnjohn i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 21:45
  2. Mycket BLA BLA
    Av amir100 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 14:36
  3. Mycket bra sida!
    Av humlan57 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 15:16
  4. För mycket färg
    Av blomryd i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 19:23
  5. Ursäkta, ett p för mycket!
    Av mickeimaras i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 23:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss