Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Problem med streaming till min mac

  1. #1

    Problem med streaming till min mac

    Har precis gått över till mac(första)det ända problemet är att det inte går att streama från min dm500,trots att jag har installerat vlc.kör med Peter Pan.Någon som vet vilken insticksfil jag måste ha och var jag hämtar den?
    Nicko

  2. #2
    testa att använda opera som web läsare istället...

  3. #3
    däremot vet jag inte riktigt hur man går till väga då man ska streama från mac:en till dreamboxen ..är det nån som vet detta ..?

  4. #4
    Vad har webbläsaren med detta att göra?

    Byt till en äldre version av VLC, 0.8.xx fungerar bättre om jag inte minns fel.

    Om du inte redan visste de så är det meningen att du ska ladda ner m3u filen från ditt WebIF, spara den på skrivbordet och öppna den med VLC.

  5. #5
    Snouser/det har jag aldrig behövt göra innan i Peter Pan,bara öppnat web-x tv och så har det funkat i min pc,mistänker att jag fattas någon insticksfil.:nerd:

  6. #6
    Din PC kör Windows gissar jag. I Windows har du stöd för ActiveX, de har du inte i OS X då ActiveX är gjort för MS plattformar. I OS X så måste du streama genom VLC.

    Tryck på "vpid: 0xxxx" i menyn. Spara filen på disken (det kan gå och öppna filen direkt) öppna sedan m3u filen med VLC.

  7. #7

  8. #8
    Får inte rätt på det här,var busenkelt på min pc bara att installera vlc,klicka på web-x-tv i Peter Pan interfacet och voila så så hade jag bild på min pc.Vad som händer nu är att jag får upp följande meddelande. Sidan ”WEB-X-TV” har innehåll av MIME-typen ”application/x-vlc-plugin”. Innehållet kan inte visas eftersom du inte har en insticksfil installerad för den MIME-typen.Har installerat filen som toett länkade till men det funkar ändå inte.Finns det något annat sätt att streama till mac?Har jag fel version av vlc?Har den här versionen. VLC media player Version 0.9.8 Grishenko (Intel)

  9. #9
    Okej, en gång till...

    Web-X-tv kräver ActiveX vilket är avsett för MS plattformar vilket medför att det inte fungerar att använda denna funktion under OS X. För att streama från Dreamboxen till en *nix burk så måste du använda VLC och ladda ner en m3u fil från ditt WebIF.

    Logga in på dreamboxen genom WebbIF, välj en kanal, tryck på länken till höger om vpid i menyn, och m3u filen med VLC.
    Klart!

  10. #10
    kolla här va jag har själv en mac med osx och jag kör safari som webbläsare.....och det funkar inte att göra så som någon så smart visar (ladda ner m3u fil)
    däremot om du byter till tex opera som webb läsare bingo thats it helt plötsligt funkar det....

Liknande ämnen

  1. Streaming från dator till Azbox
    Av tommmyboy i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 21:10
  2. Får ej streaming från pc till db att funka.
    Av steff77 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 13:54
  3. Mobil HotSpot + Streaming till bilen
    Av niccman i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 22:07
  4. Problem vid Streaming av Dreambox!
    Av Samieboy i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 20:36
  5. Streaming till PC
    Av lake i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 09:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss