Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ett styckte problem med Dreamboxen

  1. #1

    Ett styckte problem med Dreamboxen

    Hejsan allihop

    Jag har nyligen blivit med en Dreambox 500c och har försökt få igång den nu under några dagar. Jag använder i vanliga fall ett trådlöst nätverk här hemma men jag införskaffade en Switch då jag hade för tanke att köra trådlösa ut på en och sen dra en lina från Switchen till Dreamboxen (borde väl fungera om jag inte är helt förvirrad).

    Detta ville sig dock inte fungera. Den trådlösa internetuppkopplingen funkar utan problem men Dreamboxen vill inte alls få nån kontakt. Jag provade att koppla Dreamboxen direkt in i modemet och efter en omstart så funkade den utan några som helst problem. Men så fort jag kopplar tillbaka switchen så vägrar den få kontakt.

    Någon som har något tips på hur man löser detta?

  2. #2
    dreamboxen är förmodligen inställd på dhcp, bocka ur detta och skriv in en ip-adress.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Är switchen kopplad trådlöst med modemet? Troligtvis är det routerns svårighet att ge IP adress till dreamboxen. Det är endast omstarter som kan ge dig en IP, annars pröva det som Quazzi sa, att ge en fast IP till din dreambox då den är inkopplad till routern, tex
    IP 192.168.0.X,
    nätmask 255.255.255.0
    nameserver (DNS) 192.168.0.1
    gateway 192.168.0.1
    Detta förutsätter att ditt nätverk i routern har adressen 192.168.0.X. Om du har 192.168.1.X så bör du ändra IP, nameserver och gateway att också ha en 1:a istället för en nolla.

Liknande ämnen

  1. Problem med Dreamboxen
    Av affeaffe i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 20:29
  2. Inspelat på dreamboxen.
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 15:44
  3. Dreamboxen har hängt upp sig
    Av Bobbanx i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 12:00
  4. Den nya DreamBoxen??
    Av mami i forum DGStation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 16:38
  5. vad ska ja koppla dreamboxen med?
    Av reecord i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 09:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss