Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista
Resultat 111 till 120 av 129

Ämne: Nätdel 7025

  1. #111
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Ja, en jävla soppa är vad det är. Glädjen över att min box fick expressvägen in att fixas har väldigt snabbt förbytts i ännu mera missnöje.
    Tur att man måste leva snålt nu när man inte jobbar längre, annars är risken stor att jag hade haft en DM8000 att klaga på också
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  2. #112
    Tråkigt. Du måste haft en jäkla otur. Min 7025 har gått som en klocka sedan jag fick min nätdel bytt. DM8000, hmmm, dregel, skulle verkligen vara mumma

  3. #113
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Är väl jag som har jävligt känsliga öron misstänker jag. Måste förresten fråga om det är någon mer som har haft sin box hos DMM för nätdelsbyte som har fått den lilla kortläsaren ihoplimmad? Plockade nämligen isär båda boxarna för att kolla om jag kunde se att något var annorlunda på den boxen som inte låter. Det enda jag hittade var att den lilla "SIM-korts"läsaren var täckt med en stor blaffa klister eller liknande.
    Vetefan om jag dreglar över en DM8000, som jag har upplevt DMMs Enigma2-produkter (500 och 600 är ju E1) så skulle det nog snarare vara tårar som droppar.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  4. #114
    I mitt fall ficka jag nätdelen skickad till mig. Bytte den och returnerade den gamla. Klockrent ! Inga problem. Tog ca en vecka från att reklamationen var godkänd.

    Jag kör på en mycket gammal Gemini 3.1 så det är väl dax att uppgradera snart.

    Mina erfarenheter av Dreambox är bara bra. Men, så har det i princip aldrig krånglat ! Hade jag haft behov av en HD box hade jag direkt köpt en DM8000. Ingen tvekan.

  5. #115
    razorx
    Gäst
    Jag har inget negativt att säga om dmm bara att dom tar hutlösa priser för sina boxar. Därför har jag börjat snegla åt en cuberevo istället, den ska väll göra samma sak som en dm8000 fast för halva priset? rätta mig gärna om jag har fel.

  6. #116
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Jag var också beredd att slanta upp lite mer för en Dreambox, med tanke på enkelheten och mängden applikationer som finns, men det förutsätter ju at sakerna är åtminstone lika bra som konkurrenterna. Nu har ju DMM försökt profilera sig lite som boxarnas Mercedes, då är det ju synd att boxarna (i mitt fall då) har kvalitet som en Lada. Eller som jag skrivit förut, pris som en Bang&Olufsen, kvalitet som en LimitedLabel. Förhoppningsvis löser de mitt problem smidigt, och sen är jag nöjd, och då är DMM med i matchen när jag börjar jobba igen och ska köpa nya prylar.
    Bara JAG slipper lägga ut mer pengar för att DE inte lyssnar på boxen innan de skickar iväg den. Antar att testarna står med MP3-spelare ipluggade och lyssnar på Rammstein, då hör de ju knappast om boxen piper. Vet ju hur jag själv är/var på jobbet, hehe
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  7. #117
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Det tragiska är väl att alla dreamboxmodeller har någon form av konstruktionsfel.

    Ett, två eller flera spelar ingen roll.

    Tar man så pass lång tid på sig som DMM har gjort på att utveckla samtliga boxar de har släppt så ska man inte behöva tolerera felbyggda mottagare.

    Nätdel, tuners, ethernet, värmeproblem, fel värde på komponenter - you name it.

    Äger själv två "äkta" boxar...båda har fått skickas tillbaka till återförsäljare och Tyskland mer än en gång.

    När man då hör andra i sin omgivning som sitter med "klonboxar" som har fungerat felfritt i 4 år så känns det ju verkligen bra.

    Skyr numera Dream som pesten och kommer aldrig mer att befatta mig med deras skit.

  8. #118
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Fan vad mysko. Bytte sladd till boxen, och pipandet minskade. Inte så att det har försvunnit, det är fortfarande där och irriterar, men det blev mycket lägre, mindre påtagligt. Om jag byter sladd ett par ggr till så kanske pipet försvinner.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  9. #119
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Nu är det hursomhelst klart, DMM kommer skicka ut en ny nätdel, som jag kommer få modda på eget ansvar. 2 kablar ska byta plats, och en ska flyttas. Vore ju konstigt om jag inte klarar det, men som tur är finns det elektriker i bekantskapskretsen, hehe.
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  10. #120
    Är det till den nya 7025.an eller ?

    Dessutom, jag undrar, "byta kabel" sänkte nivån på pipet. Var det nätkabeln llr ??

Liknande ämnen

  1. Anslutning för nätdel på 7020
    Av alexn72 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 18:12
  2. Nätdel till bärbar
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 12:23
  3. Behöver ny nätdel till humax 5350
    Av mollanbollan i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 14:42
  4. humax nätdel snälla hjälp om du vet något
    Av tonysat i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 20:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss