Sidan 7 av 13 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 129

Ämne: Nätdel 7025

Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    1 gånger
    Jag beställde alla 19st, blev totalt 98kr i mtrl., lite "overkill" men jag testar !

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    Ni får som sagt klona era beställningar, så vi andra slipper leta. Var lite snälla och hjälp oss andra att bli lite effektivare

Jag var inte riktigt säker på 100uF om 5mm blir för stort eftersom det är trångt där de ska sitta så därför beställde jag 3,5mm också. Jag tog också en 47uF/25V för säkerhets skull om 50V är för stor. Det ska vara 47uF/25V men jag hittade inga för AC/DC så jag tog 2 50V istället. Ni kan ju avvakta tills jag lött på dessa om ett par dagar innan Ni beställer hej vilt ;-)

1 67-150-23: Lågimp elyt 2200uF/16V 2m 2 ST 22,12 11,06 / ST
    2 67-150-56: Lågimp ellyt 220uF/25V 2m 2 ST 8,30 4,15 / ST
    3 67-150-49: Lågimp ellyt 100uF/25V 2m 2 ST 6,48 3,24 / ST
    4 67-156-50: Lågimp elyt 100uF/25V 3,5 2 ST 6,50 3,25 / ST
    5 67-158-33: Lågimp ellyt 47uF/50V 3,5 2 ST 5,18 2,59 / ST
    6 67-163-28: Ellyt TK 47uF/25V RM2 1 ST ,49 ,49 / ST

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    Tackar SoftTob. Lika bra att vara förberedd ifall DMM inte vill ge mig en ny nätdel, eller dreambox-sweden vägrar fixa boxen på garanti.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    Jaha, 6 dygn och inget svar från vare sig DMM eller dreambox-sweden.
    Kanske lika bra att åka och köpa de där kondingarna och fixa skiten själv. Var det förresten någon som hade hittat alternativ nätdel, typ nätagg till PC?

ha ha, nu har jag lödat dit alla kondar och helt plötsligt funkar displayen som aldrig har funkat på min box innan...

Som jag skrev innan så skulle jag prova C5 med en 47uF/50V och när jag startade upp boxen så vill den inte gå igång utan displayen bara blinkade. Jag lödde då bort den och satte dit den andra som jag köpte 47uF/25V fast denna var inte för AC/DC aggregat men var likadan som den som satt på innan och då gick boxen igång och till min förvåning gick displayen igång. Varför har jag ingen aning om...

Dock så fick jag samma problem som innan då gemini2 imagen skulle slå över till tv efter bootning så jag misstänker att det är något annat som är paj på min PS. Innan jag bytte kondingarna testade jag att flasha med enigmas orginal image och då funkade den så det är vad jag gjort nu också och den funkar. Dock så får man ju inte den trevliga imagen som gemini2 har med alla addons. Man kan ju fundera på vad gemini2 gör som helt plöstligt bara gör att boxen lägger av medans enigmas går fint (ännu 20 minuter senare).

Nu ska jag bara manuellt försöka installera MgCamd (som jag alltid tagit via Blue Button i gemini2) för att få till tv kanalerna. Gratis kanalerna funkar fint och boxen går att boota om utan problem.

Jag tror jag väntar på att budhit har lödat om alla sina kondar innan jag beställer och ersätter mina. Vad har du för tidsplan innan du har gjort detta budhit?

Jag ska också testa med peter pan imagen som jag hört ska vara bra. Någon som har erfarenhet av denna image och kan rekommendera den?

Jag har inte heller fått någon som helst response från DMM, mer än ett automatgenererat svars mail när jag reggade caset.

Så, nu ska jag se om jag kan få till MgCamd

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    SoftTob, varför inte skaffa ett CF-kort och köra BarryAllen?
    Kan du ha enigma i flash och köra GP från kortet.

Beträffande DMM så får de några dagar till på sig. Så fort jag får tillbaka min 7025+ (som jag väntat på i 3 veckor nu) så plockar jag ner den gamla boxen och åker på shoppingrunda.
    Om jag inte får något mer svar överhuvudtaget så lär ju DMM ha förlorat en kund plus all positiv gratisreklam de fått från mig.
    Då kommer jag bli en f.d. kund som enbart berättar om det negativa jag har upplevt med deras produkter, kvalitet och garantihantering.

Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    1 gånger
    Nu har även jag lödit dit alla kondingar(19st = 98kr på elfa), den verkar fungera som den ska, har inte märkt nåt fel ännu, har även satt in en liten 12v fläkt i chassit, 40x40mm, vilken skillnad på temp på chassit ! Kanon.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    Ok, var det svårt att komma åt att få bort och få dit skiten?
    Inga problem med högfrekventa ljud från vibrerande komponenter?

budhit: Har du möjlighet att lista dina kondingar eller beställning så slipper jag gå igenom hela kortet.

Jag flashade ju inte med senaste enigma2 utan den senaste enigma2 som DMM hade på sin sajt och den var ju från 2007.

Det kan ju också ha spökat lite i boxen så jag ska testa att flasha om en gång till med G2 och se om det funkar.

CF? vad står det för. Är det då man måste köra multiboot?

Liknande ämnen

1. Anslutning för nätdel på 7020
    Av alexn72 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 18:12
  2. Nätdel till bärbar
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 12:23
  3. Behöver ny nätdel till humax 5350
    Av mollanbollan i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 14:42
  4. humax nätdel snälla hjälp om du vet något
    Av tonysat i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 20:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss