Sidan 8 av 13 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 129

Ämne: Nätdel 7025

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    CF=CompactFlash-kort.
    Används först och främst för multiboot som BarryAllen, men även för t.ex swap-fil för att få en stabilare box utan krascher p.g.a. minnesbrist.
    Kör du image från CF-kort behöver du inte oroa dig för en instabil box p.g.a. att flashminnet blir fullt.

Nu har jag gått igenom min PS och jag hade totalt 17 elyt-kondingar. Beställer de nu på elfa så jag har något att pyssla med i helgen ;-)

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    Jaha, så fick jag svar från DMM.
    De vill ha tillbaka hela boxen om de ska fixa den, och så fick jag ett papper som ska fyllas i och skickas med. Är det någon som har varit med om detta själv?
    Skickar inte gärna iväg boxen utan att vara helt säker på hur det ska gå till. Antar dessutom att det lär bli rätt dyrt att skicka den till Tyskland.
    Funderar på att fylla i papperet och skicka tillbaka boxen till dreambox-sweden, men det är det där med att jag inte fått svar därifrån än. Men om jag fått svar från DMM kan de väl knappast kräva mig på ersättning, det har ju godkänts i Tyskland som garantiåtgärd.

Edit: Skickade mail till dreambox-sweden, och ringde samtidigt till Digisat. I Södertälje har de nu fått veta att boxarna ska skickas ut senast måndag, så jag hoppas ju få min nya, reparerade box nästa vecka. Dreambox-sweden får till dess på sig att svara på mitt mail, annars blir det nog ner till Tyskland för egna pengar. De nämnde något om att de var tvungna att byta mer delar än bara nätdelen i mailet, undrar om det är någon specifik komponent som gör så att de går sönder, och att den ska bytas ut, eller om de helt enkelt byter ut de delar som skiljer en "gammal" 7025 mot en 7025+ och skickar i en nätdel för 7025+. Man kan ju alltid hoppas, synd bara i såna fall att jag har köpt till en OLED-display för egna pengar, hehe.

Edit 2: Fy fan, kostar ju 350 spänn att skicka paket i den storleken till Tyskland. Sen vetefan om jag inte åker på att bekosta returfrakten också. Kan man snart köpa en ny box ju.

Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    1 gånger
    Sorry SoftTob, hann inte skicka lista på kondingarna, men nu har du redan beställt.
    Min box verkar fungera. Inte varm heller.

Om jag inte är helt ute och cyklar så är dreambox-sweden bara skyldiga enligt konsumentköplagen 1år. Dock så harn man fabriksgaranti på 2år men jag tror inte dream-swe har någon skyldighet att hjälpa dig. Enligt nya konsumentköplagen så ska dream-swe hjälpa två år men jag vet inte när den trädde ikraft.

Jag fick också svar från DMM:
    unfortunately we don't have any schematics, because we don't repair this
    psu's, only exchange them.

The problem is, the psu's for the dm7025 are no longer available in this form.

I can offer you to send the box directly to us, in order that we build in a
    new psu for you.
    Something has to be changed for this in the box, which makes it necessary to
    send the box to us.
    Alternatively you can contact your distributor, so that he can solve this
    issue.
    Thank you for your understanding.

Så det verkar som om de måste sätta in den nya PS i mon box och då ändra kontakt + andra saker i boxen. Kommer nog inte att bli billigt för jag har ju ingen garanti.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    Fick du inte en sån där lapp (RMA-returblankett) med mailet?
    Där finns det nämligen en ruta som säger "power supply modification(free of charge)".
    Jag kryssade i både den och "guarantee repair".
    Men det var en (enligt mig) krånglig lapp att fylla i.
    Det står på lappen att boxen ska skickas tillbaka till försäljaren, så jag antar att DMM tar ansvaret för boxen om den skickas till dreambox-sweden. Men vi får väl se vad jag får för svar på mitt mail, OM jag får ett svar, de verkar inte vara så bra på det sen de bytte ägare.
    Vad gäller modifikationen av boxen får man väl se det som något positivt. Om nätdelen går sönder igen så borde det ju gå att ersätta med nätdelen till 7025+. Men om den å andra sidan går sönder igen så är det nog läge att reparera den själv, för så mycket sämre lär det ju iallafall inte bli.

Jo, jag fick en lapp att fylla i också. Oj då, gratis är ju alltid gott så det kan vara lönt de 500 i frakt för att få PS utbytt mot den nya. Undrar vad de säger när jag varit på och lödat...

Då är ju frågan om jag ska besvära mig med att löda om kondarna precis som budhit gjorde eller om jag ska skicka in den. Och om jag lödar om kondarna och det funkar så kan jag ju inte skicka dit den för då funkar den ju... Sedan kan man ju fundera på hur lång tid det tar för DMM att fixa boxen med tanke på hur lång tid det tar att svara på mejl.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    Jag tänker skicka min box direkt till DMM, får kosta de pengarna det kostar, men jag väntar som sagt tills jag fått tillbaka den andra boxen. Felet är ju anmält innan garantitiden löpt ut så det lär ju inte vara något problem att posten är slö
    Tycker nog att den där lappen var lurig att fylla i, själv lämnade jag en del rader tomma, men har sett till att åtminstone mitt namn och min adress står med. DMM lär få stå för frakten tillbaka till mg, jag skickar som paket dit (311 SEK) och vill de att jag ska betala frakten tillbaka får de kontakta mig. Men med tanke på den usla kvaliteten och alla problem detta har skapat så tycker jag nog att de ska stå för frakten tillbaka till mig som lite extra goodwill.
    Förresten SoftTob, var bor du? Om vi bor nära varandra kanske vi kan dra båda boxarna i samma paket och på så vis spara några kronor på frakten.

Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    1 gånger
    Min box var mer än 2år, så jag lödde den.

Jag bor i helsingborg.

Jag skickade ett mejl tillbaka till DMM och frågade om de ersätter min box som var tillverkad 2005-12 och då är mer än 3år. Om jag ägde ett företag så skulle jag inte det för det är ju "way-off" garantitiden. Vi får se vad de säger. Jag fick de andra kondingarna idag och eftersom jag redan har varit på och lödat så har jag ju redan brutit en eventuell garanti så vad kan det spela för roll om jag löder lite till. Skulle det visa att det fungerar och DMM svarar efter ett par veckor att de byter gratis så kan jag löda tillbaka de gamla kondarna. Tar ju bara en halvtimme att löda så det är ju inte så mycket tid vi pratar om.

Liknande ämnen

1. Anslutning för nätdel på 7020
    Av alexn72 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 18:12
  2. Nätdel till bärbar
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 12:23
  3. Behöver ny nätdel till humax 5350
    Av mollanbollan i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 14:42
  4. humax nätdel snälla hjälp om du vet något
    Av tonysat i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 20:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss