Som med allting annat så finns ju massor av olika varianter (versioner) av PSU, jag har 19st elektrolyter på min varav endast 3st finns mellan C14-C21 (16,17,21).
Infoga bild ?
Som med allting annat så finns ju massor av olika varianter (versioner) av PSU, jag har 19st elektrolyter på min varav endast 3st finns mellan C14-C21 (16,17,21).
Infoga bild ?
Neeeeeejjjjj, nu försvann texten på displayen igen... varför skulle jag in och pilla med med fläkten!!!!
För att infoga bild, gå till avancerad och tryck på gemet
Fick du strul med fläkten ?
Bild kanske kommer, jag tryckte förut på infoga bild men ingen framgång !!
Bifogad fil 238
Nu fick jag igång DVD spelaren också... Dreambox e ju underbart ;-) Tar 3 år att lära sig den... Fick lov att sätta på UDF i kernel modules.
Nej, jag fick inget strul med fläkten men displayen har ju aldrig funkat på min box och efter jag lödde om kondarna så funkade displayen. Efter jag satte dit fläkten så går inte displayen igen. Man kan ju tänka sig glappkontakt någonstans men jag har ingen aning om det är relaterat till någon konde. Jag kan ju inte tro det men vem vet...
Nu är boxen i alla fall iskall :-)
Jag är lite på fel tråd nu, men jag har INTE fått igång min dvd spelare än, kör du usb-dvd eller på ide kabel inne i boxen. Själv har jag usb men får inte till det.
Jag insåg själv att det var lite fel på tråden med DVD spelaren men för din info så kör jag IDE. Jag läste på någon annan tråd att den inte kunde mounta för att den mountar vanlig USB innan men vet inte om detta är relaterat till ditt problem. Kan du "disabla" vanlig USB och sedan "enable" CD/DVD through USB?
Jag kommer skicka min box till DMM direkt, och jag kommer skicka med kopia på kvittot/fakturan från Dreambox-Sweden.
Låter de mig betala för att fixa nätdelen i boxen lär det vara tack och hej för min del som DMM-kund, det är ju jävligt klart.
Beträffande tid för reparation så får det ta den tid det tar, bara jag får tillbaka min "nya" box först.
Verkar förresten som om DMM har gjort en drive och svarat på mail idag eller? Verkar som de flesta härinne fått svar idag.
De måste ju fixa din box då den pajade inom garantitiden. Jag tror att DMM är mer seriösa än dreambox-sweden då DMM i alla fall svarar på mejl. Enligt konsumentköplagen så ska du bara behöva skicka boxen till dream.swe och sedan är det deras problem att skicka den vidare till DMM och du ska inte behöva stå för frakten dit utan bara till dream-swe. Om de inte är så seriösa längre så kan det ta längre tid att få den fixad via dream-swe än direkt via DMM. Kanske kan vara värt ett par hundringar extra. Får du problem med dream-swe går du bara via konsumentombudsmannen och då skickar de en rekommendation till dream-swe vad de har för åtaganden och uppfyller de inte dessa så gör du en polisanmälan (tror jag). Jag har inte hört om några fall då det har behövt gå så långt...
Här är budhits nya DVD tråd: http://www.comhit.net/showthread.php?t=24041