Sidan 9 av 13 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 129

Ämne: Nätdel 7025

Nu har jag lödat dit alla de andra utom en som jag inte hittade på elfa (1uF/50V). Jag fick också ändra på 2 andra 50V. Gemini2 gick igång utan att krasha och PS låter ingenting. Tidigare så lät det som om det hade tinitus eller liknande (eller var det jag, ha ha).

Jag tror jag gör som budhit och trycker dit en fläkt. Stannar till på kjell o company imorgon och handlar en. Ska bli spännande att se hur länge den håller denna gång. Det är ju inte omöjligt att konden exploderar eftersom jag satte en 35V istället för 50V. Det var lite svårt att komma åt så jag fick löda bort ena kylflänsen med två transitorer. Jag ska ta ett foto på mitt snygga el schema över kondar för jag kan tänka mig att många fler kommer att behöva det.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    Bor du i Helsingborg så är det ju längs resan till DMM, kanske kan be posten stanna till och plocka din på vägen, hehe.
    Nej, det blir nog ingen samkörning då. Kanske stannar till nästa gång jag ska ner och köpa öl....
    Hoppas ju bara att jag får min 7025+ nästa vecka, så jag kan skicka iväg denna min absolut första dreambox. Jo, faktiskt började min dreamboxkarriär med den första E2-boxen. Det är ju ett under egentligen att man fortfarande kör dreambox så stabil som den var i början.
    Lödschema och före/efter-bilder blir intressant. Vad gäller fläkt är det inget alternativ för mig. Har en DVD-inspelare med HDD som knappt används just pga att det sitter en liten liten fläkt i den som irriterar nåt förbannat med sitt surrande.
    Vad gäller de kondingar som du inte hittade, har du kollat www.svebry.se? De har det mesta, och hittar du det inte på hemsidan kan du dra iväg ett mail, de har ett lite-av-varje lager där du troligtvis hittar det som du söker.

Jaha, det var ju en bra och stabil sida, fick lite dreambox känsla:
    OBS! Vår webshop fungerar just nu endast med Internet Explorer®! & Opera Software

Jag är helt övertygad om att elfa har det bara att jag har inte pysslat med elektronik på typ 10 år så jag vet inte var jag ska ta bland allt. Bra med andra företag också, får nog sänka mig till att installera IE på min mac då...

Bra att fler försöker ge sig på nätaggen och lär sig dem.
    Svindyrt att reppa dem eller köpa nytt.
    Fick detta svar av DMM då jag frågade efter kopplingsschema. Var väl väntat iofs.

Dear Shupez,

unfortunately we don't have any schematics about this, because we don't repair the psus, only exchange them.
    The problem is, the psu's for the dm7025 are no longer available in this form.

I can offer you to send the box directly to us, in order that we build in a new psu for you.
    Something has to be changed for this in the box, which makes it necessary to send the box to us.
    Alternatively you can contact your distributor, so that he can solve this issue.
    Thank you for your understanding.
    | DM7025 160Gb hdd --> Openpli 1.0 -->Mgcamd 1.35a -->Debian CS-->Newcs |

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    SoftTob, jag har kört FF på den sidan utan problem. Vad använder du för browser egentligen?
    I värsta fall får du väl skriva upp vad du ska ha och ringa, det funkar det med.

Shupez, har du fått RMA-blanketten? Det står ju där klart och tydligt "power supply modification(free of charge)" så det lär ju inte kosta dig mer än frakten till DMM (vilket iofs är några kronor).

Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    1 gånger
    Dem på 1uF var de ända som jag inte hittade på 105graders, valde 67-808-52 på elfa, har ritat en skiss men får inte till det med att bifoga den i medd på denna sida, är jag knäpp ?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Tackad
    4 gånger
    Haha, tror DMM börjar ledsna på mig
    Fick nu svar på min fråga om fraktkostnaden. Varje mail har bara blivit kortare och kortare Så nu ska jag bara vänta på att få tillbaka min andra box, så åker den trasiga på semester till Tyskland ett tag.
    Ska bli intressant att se om de håller vad de lovade den här veckan, att boxen skickas på måndag. Det har de ju sagt de 3 senaste veckorna.

@Djinn
    Hmm... nja jag fick en blankett som heter "DREAM_ServiceSchein_ENpdf.
    Vet inte om det är samma som du menar.
    Men jag köpte min 7025:a från det "populära" 3nity. Och deras hemsida går ej att nå längre. Och att skicka ner den till DMM direkt... hmm.. mnja, verkar ta flera månader.

Jag tror på att laga PSUn själv. Har läst att många lött bort trasiga kondingar och fått fart på nätaggen. Man ska byta kondingar C14-C21 tror jag det var.

Jag fick svar på min fråga från DMM om de fixar boxen gratis och fick följande svar:

no only at the owner's expense (fee required)
    Thanks for your understanding.

Så jag gjorde rätt i att löda om kondingarna och nu har jag installerat en fläkt som man manuellt kan ställa hstigheten på. Det blev en 80mm så det fanns ju inte mycket plats för den men jag har för tillfället ingen HDD eller DVD inbyggd så det funkar. Jag vill dock ha en DVD i och kopplade på en gammal IDE som jag hittade men det verkar inte funka att titta via media spelaren. Den har mountats så det ska "bara" vara att starta någon media spelare. Måste man köra via VLC eller ska det funka via mediaspelaren?

Jag kommer att lägga upp kondeschemat lite senare.

Djinn, räkna med att du får betala för att fixa PS. Se till att få det kristallklart av DMM om de står för det eller inte. Nu låg du precis på garantitiden så de borde göra det gratis för dig.

@shupez
    För din info så var dessa kondingar trasiga mer eller mindre: C2, C5, C8, C23, C26, C27, C30, C31 och C36
    Dessa gick i botten på mitt instrument så de vet jag inte om de var trasiga: C9, C11, C12, C14, C15, C19 och C20
    Denna skippade jag: C6

Jag bytte alla kondar för att slippa en massa onödiga fraktkostnader. Fick ta två omgångar för jag trodde inte alla dessa var trasiga. Kondingar har faktiskt bara en livslängd på 2000 timmar om jag har förstått det rätt.

Liknande ämnen

1. Anslutning för nätdel på 7020
    Av alexn72 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 18:12
  2. Nätdel till bärbar
    Av magnus i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 12:23
  3. Behöver ny nätdel till humax 5350
    Av mollanbollan i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 14:42
  4. humax nätdel snälla hjälp om du vet något
    Av tonysat i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 20:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss