Köpte mig en ny box (7025+).
Nu efter en vecka tjuter nätdelen med ett högfrekvent surrande.
Någon annan som upplevt samma sak med sin box?
Är det bara skicka in för åtgärd eller "ska" det vara så?
Köpte mig en ny box (7025+).
Nu efter en vecka tjuter nätdelen med ett högfrekvent surrande.
Någon annan som upplevt samma sak med sin box?
Är det bara skicka in för åtgärd eller "ska" det vara så?
Jag hade INTE accepterat det. Utan tvekan hade jag reklamerat.
Dessutom råkade ut för samma problem som din första 7025 (nästan). Jag hade dock tur. Det var en månad kvar på garantin. Dock hade firman jag köpte på gått i konken, så jag tog reklamationen direkt med Dreammultimedia i Tyskland. Inga som helst problem ! Bra service & returhantering.
DU har inte försökt att hävda din rätt (trots att garantin är ute). Tror att du har två år enligt konsumentlagen (om felet fanns från början). EFTERSOM det verkar vara allmänt känt att 7025:an hade lite klent nätagg, varför inte försöka med en reklamation även på den enheten ???
Gällande första boxen har jag sänt ett mail till DMM, men jag förväntar mig inget svar på den här sidan nyår.
Vad gäller den nya boxen, som är en 7025+ så tjuter den på precis samma sätt som den trasiga nätdelen numera gör, fast den fungerar.
Antar att det är lika bra att skicka en RMA med en gång. Jävligt tråkigt bara att vara utan TV under den tid som reparation tar. Kan man hoppas på att de skickar en nätdel istället![]()
Hej
Kommer förmodligen hamna i din sist snart. Har en 7025 som har tuggat och gått i närmare 2 år nu. Nätdelen börjar låta illa i början men ger sig efter ett tag. Men jag räknar kallt med att den dör snart. Jag har förhoppning att kunna fixa den själv då vi reparerar elektronik på jobbet, och önskar naturligtvis ett kopplingsschema på nätdelen. Jag utgår från att den är i närmaste standard en switchad nättagg. Om någon känner till ett schema så vore jag tacksam med ett pm.
//snake