Jaha, så fick jag svar från DMM.
De vill ha tillbaka hela boxen om de ska fixa den, och så fick jag ett papper som ska fyllas i och skickas med. Är det någon som har varit med om detta själv?
Skickar inte gärna iväg boxen utan att vara helt säker på hur det ska gå till. Antar dessutom att det lär bli rätt dyrt att skicka den till Tyskland.
Funderar på att fylla i papperet och skicka tillbaka boxen till dreambox-sweden, men det är det där med att jag inte fått svar därifrån än. Men om jag fått svar från DMM kan de väl knappast kräva mig på ersättning, det har ju godkänts i Tyskland som garantiåtgärd.
Edit: Skickade mail till dreambox-sweden, och ringde samtidigt till Digisat. I Södertälje har de nu fått veta att boxarna ska skickas ut senast måndag, så jag hoppas ju få min nya, reparerade box nästa vecka. Dreambox-sweden får till dess på sig att svara på mitt mail, annars blir det nog ner till Tyskland för egna pengar. De nämnde något om att de var tvungna att byta mer delar än bara nätdelen i mailet, undrar om det är någon specifik komponent som gör så att de går sönder, och att den ska bytas ut, eller om de helt enkelt byter ut de delar som skiljer en "gammal" 7025 mot en 7025+ och skickar i en nätdel för 7025+. Man kan ju alltid hoppas, synd bara i såna fall att jag har köpt till en OLED-display för egna pengar, hehe.
Edit 2: Fy fan, kostar ju 350 spänn att skicka paket i den storleken till Tyskland. Sen vetefan om jag inte åker på att bekosta returfrakten också. Kan man snart köpa en ny box ju.