Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Db 800hd

  1. #1

    Db 800hd

    Hej!
    Jag är ny med DB, Jag har fixat en DB 800 HD, Har gått genom nätet och fått lite information om detta. Jag har installerat Nabilos pure flash, men BA har inte kommit med, har försökt flera ggr med USB stick som formaterades innan. När jag vill installerar BA från plugging det kommer nåt fel(error) behöver IpKG updating? hur kan jag göra det, eller finns nån annan lösning.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Har du använt rätt BA-version då?
    Min rekommendation är att du flashar boxen med Oozoon lean, och sen drar ner BA via den, så ska det funka utan problem sen.

  3. #3

    Ett sätt att fixa BA

    Citat Ursprungligen postat av xom Visa inlägg
    Hej!
    Jag är ny med DB, Jag har fixat en DB 800 HD, Har gått genom nätet och fått lite information om detta. Jag har installerat Nabilos pure flash, men BA har inte kommit med, har försökt flera ggr med USB stick som formaterades innan. När jag vill installerar BA från plugging det kommer nåt fel(error) behöver IpKG updating? hur kan jag göra det, eller finns nån annan lösning.
    Som Djinn föreslog ha OoZooN CVS-Image i flash (http://www.oozoon.de/main_en.html) installera BarryAllen via den (det är inte alltid den senaste,tyvärr) eller tanka ned den via http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb...chmentid=57365. Herr Gutemine som skrivit BA är "alltid" närvarande i det forumet, som för övrigt är Geminis hemma forum.
    Så här har jag själv gjort....O.B.S nedanstående förutsätter en hd i/till 800:an men i princip bör det fungera med vilket media som helt med lite anpassning.

    1. OoZoone CVS-image i flash
    2. Stäng av via meny, dra ur sladden
    3. Sätt usb-sticka i övre usb-uttaget. *
    4. Anslut nätsladden och låt 800:an boota färdigt.
    5. Tanka ned till PC senaste BA från IHAD -se länken ovan.
    6. Från PC ftp:a över BA till /tmp och ingen annanstans.
    7. Telnet till 800:an + cd /tmp
    8. Kör "ipkg install enigma2-plugin-extensions-barryallen_4.n.nn_mipsel.ipk" i telnet sessionen och går allt som det ska så kommer du om någon minut eller så att ha en funkis BA.
    9. Kopiera/ftp:a den eller de image(s) du vill installera till "/media/hdd/MB_Images" eller vart nu BA länkat till. (I rooten finns en mjuk länk till MB_Images, som kan peka på hd eller usb...) I detta exempel just till hd:n.
    10. Boota om endera direkt från telnet sessionen "reboot" eller från boxen via fjärren.
    11. När boxen startat igen, navigera till plugins och välj Barry Allen.
    12. Välj "Wizard för images i MB_Images" (Kan variera, beror på språk)
    13. Följ sedan instruktionerna
    14. Från Forumet:
      IF YOU HAVE PROBLEMS WITH THE BOOTMANAGER THAT IT DOESN'T REACT TO THE REMOTE CONTROL, THEN PLEASE TRY OUT FIRST THE RC DEVICE SETTINGS IN THE BARRY ALLEN SETUP WIZZARD !!!

      M.a.o om fjärren inte funkar ändra i BA:s inställningar.
      I mitt fall var det tredje alt. som funkade...men det är bara att prova sig fram.
    15. Boota om.
    16. I BA-menyn: Välj image att boota, strular fjärren se 14.
    17. För den som är hågad finns det ytterligare inställningar att göra för att t.ex kunna dela timer-listor m.m.
    18. Uppdatering av BA måste och kan bara göras bootad från flash man får visserligen felmeddelande om man försöker på annat sätt men iaf.

    PS. Det mesta av imagehanteringen och dyl. går att fixa via en telnet session och kommandoraden om man kan och vill. Kolla forumet http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb...7fcf22f08265a2 för mer info och läs även den readme som visas via pluggen

    * Övre usb-uttaget? Inte för att jag kan förstå varför och inte heller sett/läst ngt om det ngnstans så...på min 800:a så fungerar BA bara med usb-stickan i övre uttaget. Det är mycket möjligt att det berott på ngt jag inte vetat/förstått eller så.

    Lycka till
    DM8000 OpenPLi / DM800 OpenPLi |
    Ubuntu 16.04 OSCam 1.2x.xx

Liknande ämnen

  1. Tuner 800HD
    Av Gocke1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-16, 17:48
  2. Smargo i 800hd
    Av verkenvrak i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-29, 00:15
  3. db 800hd + 500
    Av bajen i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 08:04
  4. Dm 800HD
    Av Ekke i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-07, 21:26
  5. Web TV DM 800HD
    Av kermith i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 20:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss