Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Textning vid överföring till datorn

  1. #11
    Det här funkar ju skitbra i dom allra flesta fall jag testat men jag har ett litet problem med Irene Huss-filmerna som går på Canal+ nu.

    Allt verkar gå bra i ProjectX men AC3-filen som skapas innehåller inget ljud, är det någon som har haft likanande problem och har någon lösning på detta?

  2. #12
    En fråga bara. Hade du verkligen ngt ljud från AC3-strömmen när filmen sändes?
    Jag har råkat ut för mer än en gång att AC3-strömmen varit helt tyst "live" och inte heller innehållit ngt meningsfullt efter inspelning.
    Om du har möjlighet så kolla på filmen "live" en gång och se om det verkligen är ngt ljud via AC3-strömmen.
    Har du fått ut AC3 ljud från ngn annan film? Om så är fallet så har nog sändningen/strömmen varit kass, inte programmet eller händerna på spakarna!
    DM8000 OpenPLi / DM800 OpenPLi |
    Ubuntu 16.04 OSCam 1.2x.xx

  3. #13
    Efter lite meckande kom jag på vad det var. Irene Huss-filmerna hade DD 2.0- och inte DD 5.1-ljud vilket gjorde att man måste bocka ur ett par boxar i ProjektX, nu funkar det!

Liknande ämnen

  1. Överföring fjärrkontroll till DB
    Av JoppeCruz i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 19:22
  2. överföring till dator
    Av paulbagh i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 21:01
  3. Tv-kort till datorn
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 15:10
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 10:51
  5. DVB-mottagare till datorn?
    Av P-son i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 07:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss