Citat Ursprungligen postat av erli Visa inlägg
Ok, jag har redan testat byta switch. Blev ingen skillnad. Jag ska ta och prova med 4.00 och se om det fungerar bättre.
/erli
Jag har intermittent haft samma problem (verkar / låter det som iaf) och i mitt fall så har det tror jag iaf...börjat varje gång med byte från HD- till SD-kanal. I vilket fall som helst så går det ibland att återuppväcka tunern genom att direkt gå tillbaka till senast fungerande kanal, stanna där ca 20-30 s och byta igen. Det fungerar dock inte klockrent alla gånger.

Problemet har hängt med sedan Gemini 3.80 och jag har nu 4.00 på usb-sticka (BarryAllen). Möjligen har det blivit ngt bättre med nyare image. I flash har jag en uppdaterad OoZoone CVS-image (0.70 2nd stage).
Jag har googlat frenetiskt efter ngt om detta problem utan hitta ngt alls så jag ngt förvånad att stöta på ngn här som råkat ut för samma? sak.
Dessutom är jag ngt överraskad över att detta skulle kunna vara ett Enigma2-relaterat problem? Min erfarenhet av relaterade men ej identiska saker lutar åt nog drivisar (bootloader inkl. kassa val av fallback och defaults, initieringsproblem, värme eller sådant) men som alltid när det gäller mjukvara så är det väldigt mycket borde, brukar, skall o.s.v i stället för bara fungerar.

Jag har en multiswitch i andra ändan och ingen annan maskin ansluten mot den -DM7020, HTPC- har liknande problem.
En sak som inte får glömmas bort är värme. 800:an blir löjligt varm och jag har sedan i går flyttat min till en plats med bättre förutsättningar för luftcirkulation i ngt svagt/vagt hopp om bättring. Visserligen är 800:an liten och nätt men en i volym dubbelt så stor låda hade inte varit fel. Hobby projekt kanske?

Lycka till och berätta gärna hur det går...