Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Viasat och ev kort låsta till specifik box?

  1. #1

    Viasat och ev kort låsta till specifik box?

    En undran från mig: Om jag tecknar ett tvillingabonnemang hos Viasat idag, spelar det då någon roll i vilken av boxarna som korten sitter? Måste tvillingkortet sitta i tvillingboxen och "huvud"-korten i boxen med hårddisk? Eller kan man skifta korten? Och ni behöver inte undra varför jag skulle vilja göra detta... utan jag vill bara veta

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Viafnatt låser sina kort till en specifik mottagare..och varför skulle du vilja skifta, viafnatt ger dig ju två identiska kort med exakt samma utbud. Inte som Canal "utsugarmaffian" Digital som tar extra betalt för precis allt.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Canal Digital är bättre, du kan du åtminstone välja vilken box du vill ha själv!
    Kolla in min Blogg om SatellitTV
    http://tompe.com/wp

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Precis. CD är bättre ur den synvinkeln att dom inte knyter korten till boxarna, förmodligen blir det så också med HDTV korten längre fram.

    Jag tror Viaspratt knyter alla sina kort till boxarna så man måste nog regga tvillingkorten till boxarnas respektive nummer. Konstigt varför dom valde denna lösning för det är inte ett måste med NDS videoguard systemet.

  5. #5
    Men hur blir det ifall jag vill använda ett kort som är knutet till en box i newcs, kan jag knappa in boxkey i newcs och sen se SD-kanalerna eller är det kört?

  6. #6

    ...

    frågan var aldrig vad som är bäst.. o ja, jag vet att CD är bättre på mycket men nu är det så att jag måste ha ett Viasat abonnemang och därav första frågan.

    Eftersom ni säger att korten är knutna till en viss box så undrar jag som Cyberhawk. Kan man ta något av korten och stoppa i en dreambox? Kan man t ex använda ett tvillingkort i en dreambox för att använda "huvudkortet" i den box som har inspelningsmöjligheter?

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cyberhawk Visa inlägg
    Men hur blir det ifall jag vill använda ett kort som är knutet till en box i newcs, kan jag knappa in boxkey i newcs och sen se SD-kanalerna eller är det kört?
    Det går bra att använda kortet i en NewCS server för att se SD-kanalerna.
    (Boxkey behövs inte heller. NewCS löser det på något sätt.)

  8. #8
    Man får tacka för informationen, alltid bra att veta

Liknande ämnen

  1. tv-kort till viasat
    Av mr_A6 i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 22:10
  2. Låsta kort och HTPC ?
    Av ken i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 06:40
  3. LÅSTA KORT
    Av matskuben i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-27, 12:44
  4. När byter Viasat till nya kort???
    Av kinne i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 19:20
  5. [LÖST] AU kort till ViaSat
    Av turesson800 i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-26, 17:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss