Sidan 12 av 14 FörstaFörsta ... 21011121314 SistaSista
Resultat 111 till 120 av 132

Ämne: Så här räddar du din brickade dreambox klon

  1. #111
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kalle2345 Visa inlägg
    Nej ingen åska eller strömspik, det är jag helt säker på.
    Eftersom dom inte är "döda" kan det finnas någon mjukvara som möjligen kan få igång dom?
    Kan det vara värt att byta MAC adress till original med den imagen som finns för detta för att sedan köra en ny Gemini.
    Kanske kan det få igång den?
    Jag hade nog testat med en annan strömförsörjning först.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #112
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    323
    Tackad
    1 gånger
    Oki, jag har testat 2 st adaptrar utan framgång men skall faktiskt testa en tredje kanske

  3. #113
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    323
    Tackad
    1 gånger
    Tack atomized, det var strömadaptern återigen, helt otroligt
    Har nu gått sönder 3 st på kort tid.
    Trodde aldrig det skulle vara detta fel igen.
    Har fått igång den ena boxen bra och skall testa den andra imorgon.

    Har sett en del alternativ här gällande strömadapter.
    Antingen samma igen eller något bättre på KjellCompany eller Classe.
    Den skall ju också gå att klyva och laga.
    Tips på något bra som håller länge tas tacksamt emot.

  4. #114
    Hejsan!
    Med tanken att mina båda två boxar dog. Jag tänkte löda lite och försöka Jtaga dem men har upptäckt ett annat problem min dator har inte DB25/LTP utan bara en vanlig COM-port. Hur ska jag göra då? Gärna lite tips och förslag. Sen forhike försöker komma åt din pdf fil som du har i början av denna tråd men den funkar inte kan du PM mig den eller?
    Mvh Sirahq

  5. #115
    Någon som kan hjälpa mig lite? Genom att föklara men vilken program ska man göra/köra Jtag? Måste säga är helt nybörjare. Så jag är tacksam för all hjälp.
    /Sirahq

  6. #116

    jtagwin5xxx?

    Hejsan!
    Nu är jag tbx hahaha. Har fixat dator med parallell port. Sen jag skulle flasha mina boxer som dog för ett tag sen. Jag har DM500C och när jag ska köra jtagwin5xxx få jag hela tiden error meddelnade där det står att jag ska kolla om min dator är kopplad med boxen och/eller späning.
    Men när jag kör igång Dream_JTAG då få jag kontakt direkt med boxen, men jag läste att man kan köra jtagwin5xxx bara till DM500C. DÅ undrar jag om det finns nån annan program som jag kan köra till mina boxar med tanken att jag få inte igång boxen med jtagwin5xxx?
    Mvh Sirahq

  7. #117
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sirahq Visa inlägg
    Hejsan!
    Nu är jag tbx hahaha. Har fixat dator med parallell port. Sen jag skulle flasha mina boxer som dog för ett tag sen. Jag har DM500C och när jag ska köra jtagwin5xxx få jag hela tiden error meddelnade där det står att jag ska kolla om min dator är kopplad med boxen och/eller späning.
    Men när jag kör igång Dream_JTAG då få jag kontakt direkt med boxen, men jag läste att man kan köra jtagwin5xxx bara till DM500C. DÅ undrar jag om det finns nån annan program som jag kan köra till mina boxar med tanken att jag få inte igång boxen med jtagwin5xxx?
    Mvh Sirahq
    Får du kontakt med jtagwin5xxxx så är det väl bara att välja en fil som passar till S-tuners?

  8. #118

    Hej!

    Nej jag får inte någon kontakt när jag använder jtagwin5xxx. Sen jag vet inte vilken S-tunner har är i min box. Var lite slarvig och körde först den program som heter Dream Jtag 500 med Philips tunner.
    /Sirahq

  9. #119
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sirahq Visa inlägg
    Nej jag får inte någon kontakt när jag använder jtagwin5xxx. Sen jag vet inte vilken S-tunner har är i min box. Var lite slarvig och körde först den program som heter Dream Jtag 500 med Philips tunner.
    /Sirahq
    testa Alps då?

    Här har du en bra tråd.
    http://www.digital-kaos.co.uk/forums...ag-dm500-1954/

  10. #120

    hej

    Men kan jag använda JtagDm500 för att flasha min DM500C eller måste jag använda jtagwin5xxx? Funkar båda två program till DM500C?
    För att jag för fotfarande inte jtagwin5xxx att funka få error hela tiden vet inte vad kan vara fel :'(.
    /Sirahq

Liknande ämnen

  1. dm600 klon
    Av razorx i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 11:40
  2. Dm500s klon
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 07:54
  3. Pli på 500 Klon ?
    Av nakti i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 00:52
  4. 600 s klon?
    Av fujifilm i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 21:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss