Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 311121314 SistaSista
Resultat 121 till 130 av 132

Ämne: Så här räddar du din brickade dreambox klon

  1. #121
    Hej har en dreambox 800HD pnr klon och la in en orginal soft så nu kommer det bara upp error i displayen när jag startar den har försökt att lägga in en klonad soft nu men utan resultat går inte har försökt med att hålla in knappen start o sätta på strömmen och med dream up det går inte,när jag kör med dream up kommer det upp precis på slutet :No CA found by 2nd stage loader, please contact support at dream-multimedia! vad ska jag göra???? /den hittar dreamen i med dream up men när den ska starta så går det ett tag så kommer detta up) sim kortet är v-1.0 när dream up har gått ett tag så kommer det upp på slutet:Box is in serial HTTP Mode
    Senast redigerad av nebbe8 den 2010-11-29 klockan 13:10.

  2. #122
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nebbe8 Visa inlägg
    Hej har en dreambox 800HD pnr klon och la in en orginal soft så nu kommer det bara upp error i displayen när jag startar den har försökt att lägga in en klonad soft nu men utan resultat går inte har försökt med att hålla in knappen start o sätta på strömmen och med dream up det går inte,när jag kör med dream up kommer det upp precis på slutet :No CA found by 2nd stage loader, please contact support at dream-multimedia! vad ska jag göra???? /den hittar dreamen i med dream up men när den ska starta så går det ett tag så kommer detta up) sim kortet är v-1.0 när dream up har gått ett tag så kommer det upp på slutet:Box is in serial HTTP Mode
    Vilken image? Och flashar du med nollmodems kabel?

  3. #123
    Jag har en dm500 som har hängt sig några gånger. Nu när jag ska flasha om den via nollmodem så fastnar den på slutet och säger "ERROR: resetting lock-bits!!". Kommer inte ifrån detta. Någon som vet om det finns nån lösning på detta?

  4. #124
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    39
    Tackad
    1 gånger
    prova att välja "repair ...blocks " eller vad det står i menyn....flasha igen. innan det radera bara flash som finns, dra ur ström kabeln, koppla in den igen, vänta 1 minut, dra ut den igen, flasha boxen som vanligt. det hjälpte mig flera ggr.

  5. #125
    elmek
    Gäst
    Detta fenomen fick jag när jag flashade via en nyare maskin , tog jag en gammal maskin typ P4 2ghz gick det bra. kanske kan vara något.

  6. #126
    elmek
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av nebbe8 Visa inlägg
    Hej har en dreambox 800HD pnr klon och la in en orginal soft så nu kommer det bara upp error i displayen när jag startar den har försökt att lägga in en klonad soft nu men utan resultat går inte har försökt med att hålla in knappen start o sätta på strömmen och med dream up det går inte,när jag kör med dream up kommer det upp precis på slutet :No CA found by 2nd stage loader, please contact support at dream-multimedia! vad ska jag göra???? /den hittar dreamen i med dream up men när den ska starta så går det ett tag så kommer detta up) sim kortet är v-1.0 när dream up har gått ett tag så kommer det upp på slutet:Box is in serial HTTP Mode
    Har du tagit hem en image för kloner ?
    Vet inte om man får posta länkar till andra siter...

  7. #127
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av elmek Visa inlägg
    Detta fenomen fick jag när jag flashade via en nyare maskin , tog jag en gammal maskin typ P4 2ghz gick det bra. kanske kan vara något.
    Märkt samma sak, men med min dm500hd sim 210 måste jag växla mellan olika versioner av dreamup(den ena verkar öppna för den andra), jag har även lyckats genom att hålla in knappen fram när jag slår på.

  8. #128
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Grippen Visa inlägg
    Märkt samma sak, men med min dm500hd sim 210 måste jag växla mellan olika versioner av dreamup(den ena verkar öppna för den andra), jag har även lyckats genom att hålla in knappen fram när jag slår på.
    Efter att ha råkat flasha en originalbox med cloneimage upptäckte jag att det faktiskt bara finns en enda dator av sju stycken som kan öppna upp boxen via dreamup (dessutom med växling mellan olika versioner av dreamup), en gammal P4 2,4ghz. Den datorn är nu väl vårdad och har en inlåst plats.... ett stort steg från skrotning dit den var på väg.

  9. #129
    OK, jag har inte läst hela tråden men postar med viss risk för dubbelpost.
    Klantade mig med min DM500HD (klon) och fick inte upp web interface för att flasha.
    Dreamup lyckades jag inte med heller (via USB), dock så hittade den boxen men fastnade på något steg liknande "waiting for confirm.."
    Att välja "repair blocks" hjälpte inte det heller.

    Snubblade över NCF Tool:
    Welcome to NO CA FOUND Repair Tool SIM2/01 EDition
    Forum/Support: www.yassinov.com

    Fixade min box direkt och webinterface kom i gång och jag la in ny image utan problem.

    Ska försöka lägga upp i filarkiv annars kolla länken.

  10. #130
    undrar om någån har lödfri jtag till salu?

Liknande ämnen

  1. dm600 klon
    Av razorx i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 11:40
  2. Dm500s klon
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 07:54
  3. Pli på 500 Klon ?
    Av nakti i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 00:52
  4. 600 s klon?
    Av fujifilm i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 21:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss