Sidan 4 av 14 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 132

Ämne: Så här räddar du din brickade dreambox klon

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    nyare image överhuvudtaget... ingen kan ändra i DMM's drivrutiner då dom inte är opensource... skyddet på klonerna finns där och slår till då och då och det kan ingen göra nåt åt...
    Ok, säger inte emot..

    Men det kan inte vara speciellt vanligt? Dräller ju av folk som fått sin box "brickad" med gemini fw. Hittar dock ingen med pli? kanske bara jag som googlar uselt?

  2. #32
    Här har Ni ett bevis på att det fungerar ändra sin macadress genom att lägga in en korrekt init.fil som är skapad i anteckningar. Boxen bootar med den filen innan allt annat... Nedan följer sista inlägget i ett pm från retep_s

    "Tack så mycket Eklundh, din fil fungerade
    Jag börjar misstänka att min fil fungerade inte för att jag editerade den i Wordpad. Jag öppnade din fil i Notepad istället och såg några konstiga tecken mellan koden. Jag ändrade inget förutom mac adr och det fungerade :thumbup:

    Tack för hjälpen, ha det bra!"

    retep_s

    Mvh Eklundh

  3. #33
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    klart det funkar dock dör den efter ett tag testat på 2st boxar, en dog efter 1 månad, den andra efter ca 6 månader.

    men klart det funkar "ett tag"

    B.R

  4. #34
    Har beställt en Optibox 5001T, som ej kommit ännu. Har från början inte tänkt köra cardsharing till flera boxar, men det kommer förmodligen bli aktuellt senare. Som jag förstått det så går det inte bara att sätta in boxers programkort och titta, även om boxen ska fungera som en vanlig standardbox. Är det någon som kan hjälpa mig med att hitta en guide som beskriver vad som måste göras för att få igång en cardserver och klient på samma box?

    Edit: Som vanligt frågar man först, letar sedan. Guider fanns ju i en egen flik. Såg i en guide att man måste börja med att lägga in en ny version av Gemeni. Det går alltså inte att köra igång en box så som den levereras?

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av Gnor Visa inlägg
    Har beställt en Optibox 5001T, som ej kommit ännu. Har från början inte tänkt köra cardsharing till flera boxar, men det kommer förmodligen bli aktuellt senare. Som jag förstått det så går det inte bara att sätta in boxers programkort och titta, även om boxen ska fungera som en vanlig standardbox. Är det någon som kan hjälpa mig med att hitta en guide som beskriver vad som måste göras för att få igång en cardserver och klient på samma box?

    Edit: Som vanligt frågar man först, letar sedan. Guider fanns ju i en egen flik. Såg i en guide att man måste börja med att lägga in en ny version av Gemeni. Det går alltså inte att köra igång en box så som den levereras?
    En optibox blir ju samma sak som en dreambox klon så nyare "gemini" images är alltså inte att rekomendera. Vet inte vilken image boxen levereras med men du behöver inte den senaste probramvaran för att få t.ex cardsharing att funka.

  6. #36
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    59
    Tackad
    4 gånger
    Finns en image för att ändra mac adressen för gott utan att hålla på och trixa med initfiler.
    "brainwave mac changer"
    Funkar kanonbra

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    59
    Tackad
    4 gånger
    Här är instruktionen



    Hi guys, I've not found a complete set of instructions for this in one place so i'll post mine here.
    I only did this two days ago and my clone box has working fine with Gemini 4.40. So decide upon yourselves if this is enough time to feel safe doing this.

    ATTENTION : Don't forget to make a backup image !
    1st Download FLASHWIZARD and upload the modified firmware image "brainwave-firmware-mac-hack.img" to dreambox
    2nd Reboot dreambox and then, connect using telnet (use dhcp, and find the assigned IP in the control panel).
    The login/password are the default credentials (root/dreambox).

    3rd execute the script calling it like this :
    /bin/patchME XX XX XX XX XX XX
    The XX XX XX XX XX XX is the desired MAC ADDRESS. Do not use colons to separate the bytes.
    example:
    This is ok --> /bin/patchME 00 09 34 01 AA 55
    This is not ok --> /bin/patchME 00:09:34:01:AA:55
    Congratulations ! Mac address permanently changed.
    Feel free to upload your backup image or Gemini 4.40 and newer

  8. #38
    Har kört in Gemini 4.2 på min nya Optibox 5001T och fått det mesta att lira (förutom programkortet då jag inte fått det ännu). Är det riskfritt att använda sig av geminiservern där man via fjärren kan ladda ner olika pluggins? (har ett icke dreambox MAC) Visst kan man ändra, men behövs det inte så väntar jag med det till sedan.

  9. #39
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    Ser seriöst ut iaf



    Kan inte nån installera imagen och dra ur progget bara?

  10. #40

Liknande ämnen

  1. dm600 klon
    Av razorx i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 11:40
  2. Dm500s klon
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 07:54
  3. Pli på 500 Klon ?
    Av nakti i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 00:52
  4. 600 s klon?
    Av fujifilm i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 21:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss