Sidan 10 av 14 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 132

Ämne: Så här räddar du din brickade dreambox klon

  1. #91
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Bara det faktum att vissa saker 'inte fungerar som de ska' utan en viss bootloader är väl skäl nog att inte köpa DM800.
    Tror Dream att alla vill eller kan sitta och dunka in ny BL/image var och varannan dag?

    Hur man ens kan missa att åtgärda värme-häng-buggen innan lansering säger väl det mesta.
    Ska tekniskt okunnige farbror Bosse få en nästan obrukbar, kraschande värmekamin bara för att han inte kan flasha sin box?

    Med tanke på vad dom gjorde med Magic Module och forsätter att göra så är det nog många som inte vill uppdatera någon kod som Ushtar och hans virusteam har programmerat i onödan.

    Anledningen till att DMM fortfarande existerar är deras låsta drivers och säkerhetschip!

  2. #92
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Finns massor av produkter som har problem i början och inte bara DMM's men visst nog håller jag med om att det skulle ha testats mer...
    Men trots att det varit en del problem finns den ingen box som på riktigt utmanar DMM's boxar hårdvarumässigt...
    azbox hd ser ut att kunna bli ett bra alternativ då hårdvaran i den är bra men då det inte finns enigma2 till den än så är den inte intressant...
    Kollar man youtube videos på den går allting otroligt segt på boxen så orginal mjukvaran verkar inte vara mycket och hurra för även om den har en del intressanta saker... Mjukvaran i boxen är lika viktig som hårdvaran...
    Sen då det gäller säkerhets chip så stöder jag DMM till 100% för dom har rätt att skydda sina produkter från kopiering...
    Sen en till sak om man nu är så oteknisk att man inte klarar av att flasha in en ny image då ska man inte ens fundera på att köpa en Dreambox heller...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  3. #93
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    Vad tror ni om detta kan man inte göra en egen loader till ex dm800 "en loader för att boota upp själva hårdvaran"
    ex man har en lödfri modul man sätter på eepromen, detta gör att loader drar igång hårdvaran och bootar från programvaran man har i flashen, och sedan skiter i seconstage, och simkortet.
    har för mig firststage loader drar igång secondstage, som har nått ihop med simkortet, vilket endast ställer till problem =)

    kommer dock behövas patchade firmwares för detta. men man kan iaf bruka boxen utan förhinder då.

    lite som att chippa gamla konsoller =)

    tror jag läste nånstans att vissa broadcom inte ens behöver en loader för att komma igång, utan har funktionr som det inbygt, borde i det fallet endast vara att läsa på lite om bcm i dm800.

  4. #94
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Sen en till sak om man nu är så oteknisk att man inte klarar av att flasha in en ny image då ska man inte ens fundera på att köpa en Dreambox heller...
    Jag håller med dig till 100% eftersom jag tror att detta skulle ta bort minst 80% av DMM's försäljning.

    T.o.m du Läderansiktet, som sitter och försvarar DMM oavsett vad dom gör, t.o.m du måste väl ändå tycka att problemet med 800:an inte borde skett (du vet det där lanseringsproblemet där man kan sätta på 800:an och stänga av elementen hemma).

    Ett bolag som har haft problem med i princip varenda modell dom någonsin har släppt borde väl lära sig någon gång.

    Nä, jag säger stöd fattiga kineser, köp kloner om ni nu behöver en dreambox! Det enda ni gör när ni köper orginalboxar är göder feta tyskar och ser till så dom får mer pengar att lägga på "utveckligen". Japp, jag pratar om den delen där dom säljer värmeaggregat för över 5000Kr och skriver virus!

  5. #95
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Jag försvarar inte problemen med värmeproblemen i början då det gäller dm800 men DMM får mer skit från folk än dom förtjänar...
    Finns massor med företag som släppt produkter eller vissa produkter som haft problem i början eller tom har problem som aldrig fixas till
    DMM löser ju iaf problemen även om det tar ett tag ibland...
    Jag tycker folk också förstorar upp problemen med boxarna med då dom flesta funkar utan några problem och är det nåt som pajar är det ofta nätdelen..
    Och det händer ju på många andra produkter som routrar osv med att dom lägger av... det är inget unikt för DMM...
    Men i vilket fall som helst kan man inte försvara bedrägerier och olovligt utnyttja andras licenserade drivers osv...
    Tycker ni boxarna är skit och bara har problem så låt bli och köpa dom helt enkelt....
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #96
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Jag försvarar inte problemen med värmeproblemen i början då det gäller dm800 men DMM får mer skit från folk än dom förtjänar...
    Finns massor med företag som släppt produkter eller vissa produkter som haft problem i början eller tom har problem som aldrig fixas till
    DMM löser ju iaf problemen även om det tar ett tag ibland...
    Jag tycker folk också förstorar upp problemen med boxarna med då dom flesta funkar utan några problem och är det nåt som pajar är det ofta nätdelen..
    Och det händer ju på många andra produkter som routrar osv med att dom lägger av... det är inget unikt för DMM...
    Men i vilket fall som helst kan man inte försvara bedrägerier och olovligt utnyttja andras licenserade drivers osv...
    Tycker ni boxarna är skit och bara har problem så låt bli och köpa dom helt enkelt....
    Jo det finns många produkter som har fel vid lanseringen men dom flesta företag lär sig, tycker dock DMM upprepar dom gång på gång, faktiskt så tror jag inte dom haft en enda release utab problem. "Förstorar upp problemet" beror väl på hur mycket problem man själv har. Som jag har sagt så har jag haft problem med varenda DMM box jag någonsin har köpt, dock inte ett enda problem med kloner.

    Tycker även att DMM är extremt kassa på support vilket leder till min direkta avsky mot det företaget (samt att deras priser är skyhöga om man tittar på vad man får).

    Jag låter ju bli att köpa deras produkter, jag köper kloner istället

    Du går lite väl långt när du säger bedrägerier, klontillverkarna är väldigt klara med att dom säljer kloner, det måhända att försäljarna försöker kränga boxarna som orginal men det är väl inte klontillverkarnas fel, och detta beteende är jag helt emot. Man ska veta och förstå vad man köper.

    Om dom bryter mot några licenseregler beror väl på vad, och speciellt VART, DMM har skyddat sina produkter. Är dom inte skyddade i t.ex. Kina så är det ju helt ok att producera kloner där.

  7. #97
    Jag fick min DM500-klon (DMBox) från DealExtreme idag och flashade den med Gemini 4.60 Non Bomb DM500 CCcam 2.1.2 original Mod Borsalino.img, jag ftpade över filen och flashade via webinterfacet. Tänkte sedan att det kanske är säkrare att köra Pli Jade på den så försökte lägga in den på samma sätt. När den flashat klart startade aldrig boxen om sig. Så jag startade om den manuellt och nu får jag bara en svart bild. Är det jtag som gäller eller går det möjligen att flasha om via nollmodem ? (Den snackar inte ethernet iaf) :/

    Tack på förhand

    EDIT: har roat mig med att löda nollmodem och lyckades till slut flasha om den med Dreamup.

  8. #98
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av newneal Visa inlägg
    Jo det finns många produkter som har fel vid lanseringen men dom flesta företag lär sig, tycker dock DMM upprepar dom gång på gång, faktiskt så tror jag inte dom haft en enda release utab problem. "Förstorar upp problemet" beror väl på hur mycket problem man själv har. Som jag har sagt så har jag haft problem med varenda DMM box jag någonsin har köpt, dock inte ett enda problem med kloner.

    Tycker även att DMM är extremt kassa på support vilket leder till min direkta avsky mot det företaget (samt att deras priser är skyhöga om man tittar på vad man får).

    Jag låter ju bli att köpa deras produkter, jag köper kloner istället

    Du går lite väl långt när du säger bedrägerier, klontillverkarna är väldigt klara med att dom säljer kloner, det måhända att försäljarna försöker kränga boxarna som orginal men det är väl inte klontillverkarnas fel, och detta beteende är jag helt emot. Man ska veta och förstå vad man köper.

    Om dom bryter mot några licenseregler beror väl på vad, och speciellt VART, DMM har skyddat sina produkter. Är dom inte skyddade i t.ex. Kina så är det ju helt ok att producera kloner där.
    Även om dom kanske inte skyddat själva hårdvaran så är driverna licenserade och förbjudna och använda av andra...
    Och namnet Dream Multimedia är ju skyddat så ingen annan får använda det än dom själva...
    Dom bryter mot båda dom sakerna då dom säljer kloner som orginal...
    Säljer dom boxarna med ett annat namn och utan mjukvara så borde det vara helt ok om det nu är så att själva hårdvaran inte är skyddad...
    Finns ju boxar med andra namn men dom gör felet att leverera dom med DMM mjukvara och då följer alltså dom licenserade drivers med och bryter mot det iaf...
    Spelar ingen roll vad man tycker om deras produkter, priser och support osv... Det är bedrägerier dom håller på med...
    Är ju inte bara dreamboxar som kopieras där utan precis allting... musik, filmer, kläder, bilar osv...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  9. #99
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Även om dom kanske inte skyddat själva hårdvaran så är driverna licenserade och förbjudna och använda av andra...
    Och namnet Dream Multimedia är ju skyddat så ingen annan får använda det än dom själva...
    Dom bryter mot båda dom sakerna då dom säljer kloner som orginal...
    Säljer dom boxarna med ett annat namn och utan mjukvara så borde det vara helt ok om det nu är så att själva hårdvaran inte är skyddad...
    Finns ju boxar med andra namn men dom gör felet att leverera dom med DMM mjukvara och då följer alltså dom licenserade drivers med och bryter mot det iaf...
    Spelar ingen roll vad man tycker om deras produkter, priser och support osv... Det är bedrägerier dom håller på med...
    Är ju inte bara dreamboxar som kopieras där utan precis allting... musik, filmer, kläder, bilar osv...
    Men att du orkar, nu är tillbaka och pratar om internationella lagar och regler, och jag säger som jag sa till dig senaste gången du skulle ge dig in på detta område i en tråd som handlar om kloner.

    Om du nu verkligen vill prata om Internationell handel, varumärkesskydd samt copyright så tycker jag att du ska specificera vilket regler som har brutits, vem som bryter mot dom (säljaren, köparen eller tillverkaren), vart DMM har skyddat sitt varumärke (vilka länder) samt vilka länder dom har copyright skyddat sin mjukvara. Eftersom deras mjukvara är Linuxbaserad så använder dom en hel del kod som andra har utvecklat så du får detaljera vilka kodbitar som är skyddade.

    Kan dock tillägga följande, och läs det noga och gärna flera gånger: Ingen bryr sig om detta utom du!

    Men som sagt, tills du har lite substans i ditt uttalande om att man bryter mot regler och håller på med bedrägeri om man köper klonerna så är du inget annat än ett forumtroll!
    Självklart finns det en chans att du har rätt (och i detta fall struntar jag fortfarande helt i det men behövs ändå sägas) men än så länge så hittar du bara på saker du antar är rätt.
    Det är du som om och om igen ger dig in på denna diskussion och jag kan bara inte förstå varför när du, hittils iallafall, bara pratar löst och inte kan specificera en enda lag eller regel som är bruten.

    EDIT: Lite stavning

  10. #100
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger

    paj

    hej undrar om någon skulle vilja hjälpa mig med att fixa en optibox 5001T som jag råkade lägga in en geminiimage4.6 som det var en "timebomb" i. Jag betalar givetvis vad det kostar och skickar med pengar till frakten tillbaka. Har inte själv någon dator med lptport och det verkar lite för invecklat för mig. Vore hemskt tacksam för hjälp.
    Mvh/Niklas

Liknande ämnen

  1. dm600 klon
    Av razorx i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 10:40
  2. Dm500s klon
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 06:54
  3. Pli på 500 Klon ?
    Av nakti i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 23:52
  4. 600 s klon?
    Av fujifilm i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 20:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss