Sidan 7 av 14 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 132

Ämne: Så här räddar du din brickade dreambox klon

  1. #61
    Lär försöka få någon rätsida på det här nu..

    Jag har precis köpt, fått levererad och packat upp en Optibox (då det var stört omöjligt att få tag på en DM500-t och det vart på tok för dyrt med en DM600 enbart för att utrusta gästrummet).

    Jag är nu eg. bara ute efter att få igång en cam klient på den för att ansluta mot min redan befintliga server.
    Struntar väl eg. i senaste versioner osv, men då man med den omdöpta version av gemini som medföljer tydligen inte kan ladda hem cam klienter via blå-knappen, som jag gjort med min andra riktiga DM500-T, ja då uppstår det problem....

    Någon som har förslag på hur jag skall göra,?
    Jag har inte heller lyckats med att göra en manuell installation av mgcamd, då hela filsystemet utom "/var" verkar vara "read-only" och en del filer (enligt de guider jag läst), tydligen skall ligga i "/bin"

    Heltorka här nu....
    Om det nu inte heller går att lägga in någon nyare image (som t.ex Leatherface's) än den som följer med, utan att riskera härdsmälta, vad ska jag då ta mig till....
    :-(

    Hoppas någon förstår vad jag menar och kan bistå med hjälp för hur jag ska få igång en cam emulator på min optibox.

    Mvh
    Koyodi..

  2. #62
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Varför måste alla som har en klon tvunget använda Gemini?

    Senaste Nabilosat och PLi funkar alldeles utmärkt och tar inte död på boxarna.

    Alt. ändra MAC-adressen med hjälp av patch-programmet som forhike har tagit upp tidigare i denna tråd.

    Softcams brukar ligga i /var/bin som inte är skrivskyddad och konfig i /var/keys.

  3. #63
    Har nu i två timmar försökt JTAG:a, men lyckas ej, har provat både Jtagdm500 och 5xxx
    fick kontakt någon gång med Jtagdm500 och den började på download, sen stannar den på 0%, händer inget mer, försöker då göra det igen, då hittar den ej boxen, vet ej vad jag ska göra nu, tips?

  4. #64
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    kan du kolla vilket flash krets du har i boxen

  5. #65
    vad är det för Jtag ? om du byggt en sjäv och kablarna är för långa kan nog detta inträffa. körde en del Jtag på samsung 9500 förut. hade för tunna kablar då eller för långa..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #66
    Forhike: Hur ser jag det? fick fram att något var alps, men det är boatloadern de eller?

    gump: Det är Jtag från Forhike

  7. #67
    ja den borde ju funka tycker man. men du kan ju kolla hur lång din kabel till interfacet är. är den fullång så kan problemet ligga där. korta i så fall av kabeln. forhike bör veta hur lång kabeln ska/kan/bör vara. t.ex om de är en avkapad skrivar kabel och du själv har satt dit den. så bästa är om den bara är någon decimeter. de är iaf sådana här probelm man kan få. man får connect men inget uploadas eller bara delvis uploadat. ju kortare kabel desto stabilare Jtag. mät kabeln kolla lödningar och at den är rätt lödd. rapportera sen längden hit. så kanske nån här kan svara på om felet ligger där.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #68
    Den var färdiglödd, tror forhike har koll på detta att längden ska vara rätt, var ca 28 cm i alla fall. Kan man korta av den annars? kan man skarva med fiskögon?? har ingenting att löda med själv så de blir problem om jag behöver göra om något på den.

  9. #69
    har du möjlighet så mät mellan pinnarna så att de är kontakt emellan och jämför med hans guide jtag guide. är säkert inget fel på längden. försök skippa fiskögonen ska den kortas så korta den till under 20 cm och löd ihop det igen för att va säker på sin sak. testa från en annan dator annars. gärna en så gamal dator som möjligt dom brukar va bäst på gamal teknik. kolla så rätt pinne går till rätt pinne enligt guide. yes jag kommer med förslag på hårdvarufelen.

    forhike som har gjort de här tusen ggr får gärna ta över :P

    mina förslag baseras på Jtaging av en helt annan box.dreambox kanske inte alls är lika känslig för mina påståenden.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  10. #70
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    kommer läsa igenom lite igenom inläggen under kvällen, och ge svar på allt :P

    men som gump säger kan det vara kabel längden. jag har faktiskt gjort de sista jtagarna med lite längre kabel p.g.a klagomål av vissa som tyckte det var för korta.
    vet ej om det kan vara så kännsligt så det spelar roll på olika datorer.
    testar iaf på en labb dator jag hemma, men tycker det låter långsökt

    första varianten hade endast 18cm, för att jag skulle vara säker på funktionen.

    thokar: eftersom du köpt en "lödfri" produkt, kan jag göra iordning en med den gamla kabel längden så du slipper löda, eftersom det inte är tanken.

    men innan dess.
    1. Använder du windows progget, använd en förgrenings dosa med brytare, är nästan omöjligt att få kontakt med det progget annars, lättare att sköta timingen.
    2. Körde med en pentium d 3.4ghz det var gränsfall för att windows progget skulle fungera, när jag klocka den till 3,6 fungerade det inte alls.
    hoppas det kan vara till lite rikt värden.
    3. testa att lägga lite tryck på jtagen under programeringen.

Liknande ämnen

  1. dm600 klon
    Av razorx i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 10:40
  2. Dm500s klon
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 06:54
  3. Pli på 500 Klon ?
    Av nakti i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 23:52
  4. 600 s klon?
    Av fujifilm i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 20:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss