Citat Ursprungligen postat av newneal Visa inlägg
Jo det finns många produkter som har fel vid lanseringen men dom flesta företag lär sig, tycker dock DMM upprepar dom gång på gång, faktiskt så tror jag inte dom haft en enda release utab problem. "Förstorar upp problemet" beror väl på hur mycket problem man själv har. Som jag har sagt så har jag haft problem med varenda DMM box jag någonsin har köpt, dock inte ett enda problem med kloner.

Tycker även att DMM är extremt kassa på support vilket leder till min direkta avsky mot det företaget (samt att deras priser är skyhöga om man tittar på vad man får).

Jag låter ju bli att köpa deras produkter, jag köper kloner istället

Du går lite väl långt när du säger bedrägerier, klontillverkarna är väldigt klara med att dom säljer kloner, det måhända att försäljarna försöker kränga boxarna som orginal men det är väl inte klontillverkarnas fel, och detta beteende är jag helt emot. Man ska veta och förstå vad man köper.

Om dom bryter mot några licenseregler beror väl på vad, och speciellt VART, DMM har skyddat sina produkter. Är dom inte skyddade i t.ex. Kina så är det ju helt ok att producera kloner där.
Även om dom kanske inte skyddat själva hårdvaran så är driverna licenserade och förbjudna och använda av andra...
Och namnet Dream Multimedia är ju skyddat så ingen annan får använda det än dom själva...
Dom bryter mot båda dom sakerna då dom säljer kloner som orginal...
Säljer dom boxarna med ett annat namn och utan mjukvara så borde det vara helt ok om det nu är så att själva hårdvaran inte är skyddad...
Finns ju boxar med andra namn men dom gör felet att leverera dom med DMM mjukvara och då följer alltså dom licenserade drivers med och bryter mot det iaf...
Spelar ingen roll vad man tycker om deras produkter, priser och support osv... Det är bedrägerier dom håller på med...
Är ju inte bara dreamboxar som kopieras där utan precis allting... musik, filmer, kläder, bilar osv...