Resultat 1 till 10 av 132

Ämne: Så här räddar du din brickade dreambox klon

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Jag bara undrade om det gick att byta MAC adr och försökte göra det eftersom Eklundh hade lyckats göra det på sin box.

  2. #2
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    testade det på en box den dog efter ett tag trots att man ändrat i init filen, så jag antar att den kollar mac adressen innan den läser in init filen,
    denna lösning fungerar dock på äldre gemeni 4.3x eller vad den hette, då enda som händer är att blå menyn slutar fungera.

    Men kan ävan användas till nyare gemeni versioner om man vill vara säker att få den brickad efter nån månad

  3. #3
    Nu vet jag inte hur det är med den nya versionen av gemini men det gick med den förra. "init.fil" gör att boxen startar upp med den macadress som du angivit... (om du gjort allt rätt)

    Jag kan skicka en kopia på den filen via pm retep_s om du vill prova.

    Som letherface skrev är det inte routern som ger macadressen men åtminstonde min router från BB kom ihåg macadressen från boxen tills jag startade om modemet.

Liknande ämnen

  1. dm600 klon
    Av razorx i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 10:40
  2. Dm500s klon
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 06:54
  3. Pli på 500 Klon ?
    Av nakti i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 23:52
  4. 600 s klon?
    Av fujifilm i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 20:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss