Sidan 1 av 14 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 132

mne: S hr rddar du din brickade dreambox klon

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlgg
    233
    Tackad
    1 gnger

S hr rddar du din brickade dreambox klon

r det ngon som vgat prova att anvnda dem senaste Gemini-img med tanke p om dem ocks innehller den dr fula timebomben som 4.31 vers hade.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlgg
    4 154
    Tackad
    105 gnger
    Jag skulle inte vga kra nn nyare image verhuvudtaget p en sn... Nt man fr leva med om man r snl... Har man blivit lurad ta kontakt med frsljaren....
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD - Tvheadend + Kodi
    Raspberry Pi 3 - LibreELEC
    HDHomeRun HDHR3-4DC
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    XBoX, Playstation 3, Pioneer VSX-1123

la in idag nyaste gemini 4,6 inga problem

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    336
    Tackad
    26 gnger
    @crilles
    Problemet dyker upp inom 1 mnad, inte direkt vid installation. Om din klon dessutom har fel MAC adress s kommer den att f sitt boot-minne raderat.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlgg
    70
    Tackad
    2 gnger
    Om din MAC adress brjar med 00:09:34 s kan du vara sker

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlgg
    233
    Tackad
    1 gnger
    Citat Ursprungligen postat av amkoo Visa inlgg
    Om din MAC adress brjar med 00:09:34 s kan du vara sker
    Grejen e att jag vet att min r en kopia men likvl har den en mac adress som brjar p 00:09:34..

Har tittat p 500s, men vgar inte kpa ngon, d det kan vara en kopia och ngon illasinnad mnniska lagt in tidsinlagda bomber. Man fr vl titta p ngon annan linuxbaserad box. r Relook 200s ett bra alternativ?

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    336
    Tackad
    26 gnger
    @Balders-balle
    De nya kopiorna kommer med dreambox-MAC-adress direkt ifrn Kina och d brukar det bara ganska skert att kra med nyare image, till 99% i alla fall.

Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlgg
    561
    Tackad
    9 gnger
    i vrsta fall kan man dock gra denna rgrd ifall det skiter sig, snabbt och enkelt =)
    http://www.dreamboxx.se/forhike/sat/JTAG.pdf

Dock r jag 99% sker att med org mac kommer inte boxen ha problem, dock om man kr med metoden att ndra mac i init filen dr boxen efter ett tag. men vid jtagningen och uppdatering av nyare firmware av gemini. har jag inte mrt av ngra problem efter ca 5-6 mnaders testning

:thumbup:

Nn som tnkt vidare, JTAG V2
    Har en pinheader, dr rs232 kontakten stts p och sitter i hela tiden, dr boxen behver man inte ens ta isr mottagaren, utan har en spec kabel som medfljer,som man kopplar bak p dreamboxen till rs232 andra sidan stter man i datorns LPT port.
    D Jtagar man den lika enkelt som man skulle kra DREMUP
    Dock behvs en flerpolig brytare kopplas in eftersom det inte finns tillrckligt mnga oanvnda lederade i rs232 kontakten, fr jtagning krvs 6st. Vid en snabb kolla finns det iaf 2 lediga + GND, d fattas 3 ledare. med en switch kan man d komma runt detta, och stller man den i dreamup lge s funnkar den med dreamup, stller man den i jtag s kan man skriva bootloader.
    Detta kan man gra med nuvarande jtagar om man har lite ldvana

Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlgg
    561
    Tackad
    9 gnger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlgg
    Jag skulle inte vga kra nn nyare image verhuvudtaget p en sn... Nt man fr leva med om man r snl... Har man blivit lurad ta kontakt med frsljaren....
    Du verkar inte vga mycket, r det brist p kunnskap eller mest propaganda du sysslar med?

Liknande mnen

1. dm600 klon
    Av razorx i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlgg: 2009-10-05, 10:40
  2. Dm500s klon
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlgg: 2009-06-18, 06:54
  3. Pli p 500 Klon ?
    Av nakti i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlgg: 2009-03-18, 23:52
  4. 600 s klon?
    Av fujifilm i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlgg: 2008-11-06, 20:52

Taggar fr det hr mnet

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •  
std oss
ComHit.net r en ideell sidan som drivs helt utan reklamintkter, detta fr att du som anvndare ska slippa all strande reklam och diskutera de saker du r intresserad av.
Skulle man dremot knna att man vill donera en slant fr att hjlpa ComHit.net att bli bttre r ni vlkomna att donera via lnken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Flj oss