Tja!

Har haft en jäääääävlllaa tuff tid med Mini Box från Cyfrowy Polsat. Har köpt orginal kort nere i polen tillsammans med Mini Box.
När jag skulle pröva den första gången så prövade jag Loopa den via min samsung 9500Ay de gick åt helvete, tror att jag fick kortslutning på lnb kontakten i Mini boxen o den slutade funka.

Då var jag tvungen att skicka tbax den med post vilket kostar 350 :- .
2v senare fick jag en ny Mini Box.
Nu till problemet:

1. Jag har en diseqc motor med en 60 cm parabol och jag tror att de var 0.4 kanske 0.2 lnb. När jag ställer in parabolen via min andra mottagare ( samsung 9500ay) att den ska stå på programet Polsat med freq:
Hotbird 6 (13.0E) - 11158.00 V - Txp: 132 - Beam: Europe DVB-S (QPSK) - 27500 3/4 - NID:113 - TID:13200

Så får jag bild med min diablo cam v2.3

Det jag gör här näst är att koppla bort Lnb kabeln som går till Samsungen och kopplar in den till Mini Boxen.
Till min stora förvåning så får jag inte upp någon signal styrka alls .
När man gör den första installationen kommer 0 hittade kanaler upp.

2. Jag prövade att stoppa tillbaka lnb till samsungen för att kolla signal styrkan o den var full dära.

3. Vi åkte iväg till bekanta som också har polsat orginal från polen och kopplade in Mini boxen där.
Den visade ingen signal styrka men hittade kanaler som den skulle och sen tar det en tid att få den boxen "upplåst" men det sket vi i eftersom det kan ta upp till 3 tim .

Jahopp då var det bara att åka hem o pröva igen. Men samma skit som vanligt 0 hittade kanaler fast den står på rätt freq gick upp på taket för att vrida lite på Parabolen till vänster o höger men utan lycka ingen signalstyrka.

Vi skickade tillbaka även denna Box, men väl nere i Polen när de testade Mini boxen så funkade allt o de sa att inget var fel.

Har pratat med supporten för cyfrowy Polsat men de e helt jävla blåsta o har sina standard svar.

Någon som har en anniiiiiing vad för problem det kan vara så snälla kom med förslag!

Jag bor i Sthlm om man måste ändra vinkeln eller nått liknande på parabolen.

Mvh Anders

P.s
Länk till boxen:
http://www.cyfrowypolsat.pl/telewizj..._techniczne.cp