Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: TSmuxer

  1. #1

    TSmuxer

    Jag använder TSmuxer för att göra om mkv-filer till ts-filer så jag spela upp dom ifrån e-sata disken i min DM 800 ! Det funkar fint förutom att jag inte får med texten ( vare sig original eller tillagd .srt ) i ts-filen !

    Någon som har fått detta att funka ?

    Mvh Måns

  2. #2
    Om det är h.264 i mkv-filerna går de att spela direkt med "Mediaplayer" med några få sällsynta undantag utan att remuxa och trixa. Ibland blir formatet lite märkligt men det finns det vissa trick för. Det är dessutom mkt extra fluff i just ts-filer då de är till för att transportera / strömma och inte egentligen för att spelas på plats. Text i TS-fil brukar vara endera teletextström(SD) eller dvb-text(HD) och det är de format som boxen läser och visar från en ts-fil. Så med mindre än att ngn moddar spelaren att kunna hitta och läsa externa subs så lär det nog inte funka.
    Lycka till...
    DM8000 OpenPLi / DM800 OpenPLi |
    Ubuntu 16.04 OSCam 1.2x.xx

  3. #3
    Jag har provat att spela upp flera olika mkv-filer som ska vara .264 men utan att lyckas !
    Jag kör PLI i min 800:a, kan det vara problemet eller ska det funka i alla image ?
    Så jag testade tsmuxer med bra resultat förutom texten !
    Jag får väl prova vidare och se om man kan hitta någon lösning !

  4. #4
    Med obligatoriskt "det borde" så...jag har spelat upp mkv med Pli Jade både 1 & 2 Gemini 3.90 & 4.00 och NewNigma 2.xx och som jag nämnde ngnstan ovan i tråden med undantag för att läng/bredd ser lite märkligt ut ibland så har det funkat rätt OK. Dock har inte alla funkat. Kolla med ngt lämpligt program om det finns ngn intressant info om dina mkv-filer. Att innehållet går att visa verkar det ju som om än i ts-behållare. Det skulle kunna vara så att de inte är muxade på "rätt sätt" i mkv-behållaren.
    Vad som funkar förvånansvärt bra men tyvärr också utan text är Nero Digital mp4.
    DM8000 OpenPLi / DM800 OpenPLi |
    Ubuntu 16.04 OSCam 1.2x.xx

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss