Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hårddisk till DB-7000

  1. #1

    Hårddisk till DB-7000

    Jag har för mig att jag läst nånstans att DB-7000 inte klarar av att hantera större hårddisk än 120 Gb. Däremot tycker jag mig i någons signatur ha sett nån som haft en DB-7000 med 160 Gb hårdisk, är det någon som kan hjälpa till med att reda ut vad det är som gäller, hur stor hårddisk klarar DB-700 av egentligen?

    Och en fråga till eftersom jag inte är helt insatt i det här med hårddiskar, vilken typ av hårddisk kan man ha/inte ha? Är det bara att använda vilken "datorhårddisk" som helst eller finns det några som inte funkar i DB:n?

  2. #2
    Jag kör med en 160GB Western Digital.. inga problem förutom att själva disken börjar att bli gammal... dock så vet jag inte om det finns någon gräns för största storek som den ska klara av..har dock hört nåt liknande men jag behöver ändå ingen större....jag får ca 80 timmars inspelnigsbar tid med 160GB..
    Last Man On Earth©

    DreamBox DM 7000S 160GB HD
    Andy´s CVS i Flash
    Peter Pan Neverland 1.0 On USB
    Gemini 4.40 On USB
    Motorstyrd LNB

  3. #3
    Mjukvarumässigt så ligger grännsen mycket högre.
    Det som kan sätta stopp är nätdelen som inte orkar driva dom smed större kapasitet då dom normalt sätt drar lite mera!

    Detta är dock en teoretisk aspekt då dagens hårrdiskar drar betydligt mycket mindre än vad dom gjorde när 7000 tillvärkades...

    Själv har jag kört med en 320Gb hårddisk i min!
    No problem at all!
    Dreambox DM-7000s med 320GB hd och 512Mb usb minne
    CS Server i en ASUS router, (2 operatörer för stunden)
    Dreambox 500s m. newcs client

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 12:43
  2. DM 7000 till 2 TV
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 12:35
  3. Extern hårddisk via USB till dreambox 7000
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-05, 21:21
  4. hårddisk till dreambox 7000-s
    Av reecord i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 19:32
  5. Hur stor hårddisk i en 7000
    Av Syramannen i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-04, 00:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss