Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Favorit image?

  1. #1

    Favorit image?

    Jag har en DM500C med Pli image på, tidigare har jag kört Enigma. Finns det fler bra images som funkar på DM500? jag skulle gärna testa fler, kan ni inte komma med tips på bra images med användarvänliga menyer och knappar.

    Kan man köra PeterPan på DM500?

  2. #2
    edg-nemesis har en image tror jag, den säger dom är bra.. du kan säkert köra peterpan. comhit är juh ett forum som tar hem olika images och lägger i filarkivet här. kolla dära. om du hittar en image du vill testa gå annars in på image tillverkarens sida å kolla/ ladda ner. där ser du om imagen finns för dm500.

    image som inte finns för 500 är bl.a.. LT images(bygger endast på enigma2). den imagen började de dom göra för dm7025. att den finns för dm800/8000 beror på att det är samma typ av CPU i dessa 3 boxar.

    google gav mig denna sida bl.a http://mydreambox.ws/cs/showthread.php?t=1134
    sökte på enigma dm500 kan inte säga något om imagen.

    jag har inga bra tips tyvärr av egen erfarenhet.är helt såld på PLI för dm500.. pli iolite är den bästa image jag kört så jag slutade testa images på dm500 efter den och jade versionen.innan körde jag gemini där var inge versioner var bra enligt mitt tycke förutom version 3.20. nackdelen med att man byter bort pli är att du kan få sämmre stream möjligheter. men givetvis ska du testa andra images.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Tack för svaret.

    Varför har du valt att inte köra Jade på DM500 också? Är iolite bättre?

    När du pratar om streaming pratar du då via HTTP protokollet eller kan man skicka multicast streamar med Pli (Har jag missat de?).

  4. #4
    dm500 ligger på hyllan nu. i min signatur kan du nog förtå varför.

    körde pli iolite med ridax streamTS. till 99% kunde jag spela in via CIFS om det blev fel i början av filmen så rättade det till sig istället för att hela filmen skulle bli fuckad. streama till webinterface inga problem. streama även över nätet med olika resultat. eftersom jag införskaffade fler dreamboxar. så hitta jag i pli iolites menyer uppgradering till PLI jade Maxvar. där spåra de ur fullständigt. boxen blev helt knäpp ärligt talat. förmodilgen den den dagen jag renoverat klart i mina rum så tar jag fram min dm500 igen. fast installerar om den med pli Jade maxvar och då med dreamup + nollmodem som jag normalt brukar göra. eller annan PLI version. visar det sig att boxen inte går lika bra som förut kommer jag deffenetivt backa till IOlite. utan tvekan bästa imagen jag kört på dm500.

    pli har en funktion som jag inte tror någon annan image har inte vad jag vet iaf. enable zapstream du får kolla på plis hemsida för mer info men med den funktionen har man helt andra möjligheter än vad du har med den vanliga streamingen. t.ex att streama över nätet en aningen enklare än med andra images. även över ADSL om man orkar sätta upp en streamserver som kan kapa lite kvalitet innan de skickas på linan.finns även en config för zapstream man kan leka med. inget jag direkt orkat kolla på men där finns de lite att tweaka oxå.

    edit
    någonstans här på forumet har jag skrivit om streaming. de ända man behöver är att öppna porten för zapstream och webif. har man en fiberlina så kan du bara logga in på boxen å streama direkt. bara klicka mellan kanalerna. dessutom är hela hanteringen av stremingen förbättrad så det är helt klart stabilare än vad gemini kan erbjuda på dm500.jag tycker att iolite imagen är 100% stabil de ggr jag bootat om min dm500 har hellre berott på andra fel. som att bilden försvinner för att jag kört kassa configer. eller testat något nytt plugin. gemini 3.8 och framåt gav mig inget annat än reboot dagligen. har däremot inte testa värst många versioner vid 4.x så dessa kan jag inte uttala mig om.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. AAF Image
    Av mrzimmerman i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 18:25
  2. Ny Image?
    Av lajen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 20:32
  3. Image
    Av Panahitchi i forum DGStation
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 18:27
  4. Ny Image
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 19:20
  5. favorit listor combobox
    Av wargen2005 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 20:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss